Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Gările din staţiunile de pe litoral, ca după bombardament: peroane găurite şi pereţi cu tencuiala căzută

De 30 de ani, vacanţele românilor pe litoral încep în aceleaşi gări ponosite. Peroane găurite ca după bombardament, săli de aşteptare murdare şi pline de gunoaie, pereţi din care cade tencuiala şi şine de cale ferată acoperite de buruieni.

de Redactia Observator

la 14.03.2019 , 21:24

De 30 de ani, vacanţele românilor pe litoral încep în aceleaşi gări ponosite. Peroane găurite ca după bombardament, săli de aşteptare murdare şi pline de gunoaie, pereţi din care cade tencuiala şi şine de cale ferată acoperite de buruieni.

Bine aţi venit în Gara din Constanţa, poarta de intrare în cel mai vizitat oraş în sezon estival. Turiştii care vor veni în această vară la mare nu vor avea parte de o primire prietenoasă, scaunele sunt rupte, vandalizate, însă şi mai grav este că trebuie sa aibă grijă pe unde calcă pentru că tencuiala stă în orice moment să cadă.

Deşi s-au investit câteva milioane de euro aici, în urmă cu câţiva ani, pasajele pietonale sunt tot un pericol. 

Vezi și

Nimic nu s-a schimbat de la vizita noastră din iulie anul trecut, în niciuna din gările care leagă staţiunile de pe litoral.

Altă staţiune, acelaşi peisaj. La Eforie Sud, un muncitor lucrează la şinele de cale ferată. 11 privesc. E ritmul în care par să se rezolve problemele. 

Următorul popas. Halta Tuzla. Dacă nu ne-ar spune cineva unde ne aflăm, am avea impresia că trenul a greşit staţia. 

La un an de când v-am prezentat dezastrul în care se află Halta Tuzla, nimeni nu a mişcat niciun deget. Turiştii sunt în continuare întâmpinaţi cuimagini rupte din filmele de groaza. 

Localnicii spun ce au măsuri au luat autorităţile după reportajul din 2018. 

La Costineşti, pe peronul bombardat de timp, printre picioarele călătorilor se plimbă maidanezii. Gunoaiele sunt peste tot. Chiar şi între şine. 

La Neptun, pericolul pentru călători vine de la primul pas pe peron. Ca să cobori din tren trebuie să faci un salt de... jumătate de metru. 

Ne urcam in trenul care merge de la Mangalia la Constanta si care parcurge o distanta de 44 de kilometri in mai bine de o ora. Mecanicii spun ca infrastructura dezastruoasa face ca aceasta distanta sa fie parcursa cu viteza melcului. Totodată, grupurile sanitare din tren sunt locuri de evitat. 

Şefii Companiei Naţionale de Căi Ferate nu par impresionaţi de peisaj. Spun că au făcut lucrări de reparaţii şi că au în plan modernizări la Neptun şi Costineşti. 

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Ştiri sociale » Gările din staţiunile de pe litoral, ca după bombardament: peroane găurite şi pereţi cu tencuiala căzută