În 2016, consumul a crescut 10%. Românii au cheltuit cel mai mult pe mâncare
Ne plângem că nu avem bani, însă cifrele nu mint! Românii şi-au lăsat, anul trecut, cam trei sferturi din banii câştigaţi în mall-uri. Vânzările cele mai mari s-au înregistrat la alimente, îmbrăcăminte şi gadgeturile.
Ne plângem că nu avem bani, însă cifrele nu mint! Românii şi-au lăsat, anul trecut, cam trei sferturi din banii câştigaţi în mall-uri. Vânzările cele mai mari s-au înregistrat la alimente, îmbrăcăminte şi gadgeturile.
Ne lăudăm cu o creştere economică. Mai exact, în a doua parte a lui 2016, am crescut consumul cu zece procente. Iar cifrele o confirmă. Peste 40% din fondurile lunare ale unei familii s-au dus pe alimente.
Cu alte cuvinte, dacă soţii au câştigat câte 1250 de lei, adică salariul minim pe economie, o mie de lei au dat doar pe mâncare. Îmbrăcămintea a scos şi ea bani frumoşi din buzunarele românilor. În 2016, am cheltuit pe haine şi încălţăminte peste 35 de milioane de euro.
Chiar dacă statisticile arată că, în medie, fiecare membru al familiei dă câte o sută de lei pe îmbrăcăminte, în cazul tinerilor cifra poate fi şi de două sau trei ori mai mare.
La creşterea consumului din ţara noastră au contribuit în primul rând creşterile salariale în rândul bugetarilor, reducerea TVA, dar şi numărul mare de magazine. Două lanţuri de hipermarketuri au ajuns, în 2016, la câte 500 de magazine fiecare.
Analiştii se aşteaptă ca în 2017 creşterea economică să scadă.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰