Antena Meniu Search
x

Mare atenţie la apelurile pierdute! Un nou tip de înșelătorie telefonică te lasă fără niciun ban în cont (Video)

Specialiştii de la CERT-RO avertizează asupra unei noi metode de înșelătorie. Este vorba despre apelurile primite de la numere de telefon din exteriorul României.

Mare atenţie la apelurile pierdute! Un nou tip de înșelătorie telefonică te poate lăsa fără toţi banii din cont
Mare atenţie la apelurile pierdute! Un nou tip de înșelătorie telefonică te poate lăsa fără toţi banii din cont

Specialiştii de la CERT-RO avertizează asupra unei noi metode de înșelătorie. Este vorba despre apelurile primite de la numere de telefon din exteriorul României.

Dacă ați furnizat date personale sau financiare, ori ați realizat ulterior că apelul vostru a fost redirecţionat către un număr cu suprataxă, anunţaţi Poliţia şi banca emitentă a cardului ale căror date le-ați oferit.

"Tentativă de #scam prin intermediul apelurilor pierdute. Atenție la apelurile primite primite pe telefon, de la numere de telefon din exteriorul României! Acestea pot fi tentative de #vishing. 

Articolul continuă după reclamă

Vishing-ul este o metodă de #phishing prin intermediul apelurilor telefonice (voice + phishing = vishing). Tehnicile utilizate sunt inspirate din tehnici de inginerie socială (#socialengineering)", anunţă cert-ro pe Facebook.

Cum funcționează înşelătoria

Fiind în contact direct cu tine, atacatorul trebuie să te convingă de veridicitatea informațiilor transmise telefonic, iar asta se întâmplă folosind date despre tine, de regulă unele disponibile online, în mod public. Astfel, să nu te mire faptul că în momentul în care vei răspunde unui asemenea apel, interlocutorul te va saluta folosind numele tău.

În cazul de mai sus, utilizatorul răspuns la un astfel de apel, iar o voce în limba română îl redirecta către un alt număr (probabil cu suprataxă) pentru a rezolva 'detalii cu privire la asigurarea personală'. 

Pentru a nu deveni suspicios legat de conversația avută și de necesitatea ei, atacatorii atribuie poveștii o aură de urgență, la fel ca în cazurile de phishing: conturi blocate, plăți suspicioase, sisteme nesigure, livrare de colete, probleme legate de conturile bancare, accidente, etc. 

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Cum ne putem proteja pe parcursul convorbirii? În primul rând, trebuie să fim vigilenți cu privire la datele pe care le oferim, atât în online, dar și telefonic. Încercați să verificați identitatea interlocutorului. Totodată, evitați oferirea de informații personale sau bancare și mai ales efectuarea unor acțiuni la cerere, care vă pot pune în pericol securitatea informațiilor (accesarea unor link-uri, reconfigurarea accesului la resurse, transmiterea de mesaje etc.)

Cum ne putem proteja, după ce am închis apelul? În cazul în care aveți suspiciuni legate de convorbirea abia încheiată, ar fi bine să vă notați tot ce vă amintiți de pe urma ei: data și durata apelului, numărul de telefon de pe care ați primit apelul, orice date furnizate de atacator și mai ales ce acțiuni ați făcut, la cererea interlocutorului. Ulterior, aceste date vă pot ajuta, după caz, în raportarea apelului sau formularea unei plângeri. 

Dacă ați furnizat date personale sau financiare, ori ați realizat ulterior că apelul dvs. a fost redirectat către un număr cu suprataxă, notificați, după caz, Politia Romana şi banca emitentă a cardului ale căror date le-ați oferit.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei
Aţi întâmpinat până acum probleme în reciclarea sticlelor, prin sistemul RetuRO?
Observator » Stiri sociale » Mare atenţie la apelurile pierdute! Un nou tip de înșelătorie telefonică te lasă fără niciun ban în cont (Video)