Video

Pericol mortal pe şoselele din ţară. Cum au ajuns limitatoarele de înălţime adevărate bombe cu ceas pe care nimeni nu le verifică

De Redactia Observator.
Publicat: 12.05.2021, 20:18.
Actualizat: 12.05.2021, 20:19

Accidentul de la Neamţ, unde un microbuz cu pasageri a fost strivit de un limitator de înălţime şubred, scoate la iveală un pericol mortal pentru noi toti. Observator a descoperit că în toată ţara sunt sute de astfel de bombe cu ceas pe care doar norocul nu le transformă într-o nouă tragedie.

Gheorghiță Nistor, victimă: Atât am apucat să observ, că traversa a plecat. Şi acolo se termină tot. Pe mine m-a aruncat pe undeva în spate, pe mijlocul microbuzului.

Este amintirea de coşmar a unui pasager care a văzut moartea cu ochii. Accidentul ar fi avut loc din vina şoferului de TIR care nu a ţinut cont de limita de înălţime. Platforma, cu tot cu utilaj, avea o înălţime de 4,8 m în condiţiile în care, în acestă zonă, limita maximă admisă este de 4,4 m. Dincolo de vina şoferului, există şi o altă parte a poveştii. De limitatoare răspund atât de multe instituţii încât nu prea mai răspunde nimeni

Şofer: Şi cei care au pus bara respectivă ar fi trebuit să o asigure de aşa manieră, domnule, greşeală umană, se poate întâmpla, dar bara respctivă nu era prinsă bine.

Citește și:

Şofer de tir la firma implicată în accident: Tot toarnă asfaltul ăla, îl torni, te ridici cu 30-40 şi nu măsori atâţia ani de zile distanţa aia care. El a trecut pe sub el de atâtea ori şi nu a luat în considerare că îl ajunge.

Pericol mortal pe şoselele din ţară

În întreaga ţară, sunt sute de astfel de limitatoare, adevărate bombe cu ceas pe care nimeni nu le verifică. La Braşov, anul trecut, acest şofer nu a mai ținut cont de limita de înălțime. Grinzile metalice sunt montate de administratorul drumului: CNAIR, consilile judeţene sau administraţiile locale şi întreținute de CFR.

Pentru că sunt montate indicatoare, limitatoarele de înălţime nu mai sunt obligatorii, dar în acelaşi timp rămân extrem de utile în multe cazrui. Spre exemplu, podul Constanţa din Capitală, imediat după ce a fost reabilitat, a şi fost lovit de un buldoexcavator transportat pe o platformă.

În întreaga ţară, sunt sute de astfel de limitatoare. Multe dintre cele care au fost fost doborâte în accidente nu au mai fost înlocuite.

Descarcă aplicaţia Observator News din Google Play sau App Store şi fii la curent cu ştirile momentului din România şi din lume.

Top știri
ANIMAȚIE GRAFICĂ: Cum s-a produs accidentul cu 7 morți din Bacău. Altar de flori după tragedie: "Tremur toată, nu mai sunt bună de nimic"
1
Eveniment • pe 26.07 la 18:58

"Tată, spune-mi că e un vis". Acestea au fost primele cuvinte ale băiatului de 15 ani grav rănit în accidentul de ieri din Bacău. Din păcate, era realitatea cruntă. Şi-a pierdut sora, mama şi cele două bunici, iar viaţa lui atârnă acum de un fir de păr. A fost adus azi, de urgenţă, cu un elicopter SMURD, la un spital din Capitală. Între timp, apar informaţii noi şi despre filmul evenimentelor, despre care vă avertizăm că sunt cu puternic impact emoţional.