Cel mai spectaculos pod din România se ridică la Brăila
Cel mai ambițios proiect de infrastructură din România de după Revoluție prinde contur. Podul suspendat de la Brăila, supranumit și Golden Gate-ul țării noastre, pentru că va semăna cu cel din Statele Unite, va fi gata în trei ani, promit autoritățile.
Cel mai ambițios proiect de infrastructură din România de după Revoluție prinde contur. Podul suspendat de la Brăila, supranumit și Golden Gate-ul țării noastre, pentru că va semăna cu cel din Statele Unite, va fi gata în trei ani, promit autoritățile. În timp ce unii îl văd ca pe un scenariu SF, proiectanții spun că va fi o construcție unică- cel mai lung pod din țară și al treilea din Europa. În plus, prin alte conexiuni rutiere aflate în plan, va ajuta trei regiuni să se dezvolte. Toate cu un cost pe măsură.
Visul românilor de a traversa Dunărea pe un pod și nu doar cu bacul la Brăila, ar putea deveni realitate. Pe o vreme mohorâtă, zeci de muncitori lucrează la fundație. Nu au timp de pierdut, mai ales că discuțiile privind termenul de execuție sunt controversate.
Podul de la Brăila va avea o înălţime de 38 de metri
Podul suspendat de la Brăila va avea o lungime totală de 1.974 de metri, adică aproape 2 kilometri. Dintre care deschiderea centrală va avea mai bine de 1000 de metri. Asta înseamnă că va fi al treilea pod din Europa, după distanţa dintre cei doi piloni de susţinere.
Golden Gate-ul României va avea o înălțime de 38 de metri de la nivelul maxim de inundație al Dunării. Iar pentru construcție se vor folosi cantități uriașe de materiale.
Vorbim doar de 55 de mii de metri cubi de piatră spartă, şi câte un strat de bază, de legătură şi de uzură din beton asfaltic de peste 300 de mii de metri pătraţi fiecare.
Podul va lega, în primul rând, județele Brăila și Tulcea, dar, cel mai important, Dobrogea de restul țării.
Podul de la Brăila ar putea fi legat de o autostradă Ploieşti - Suceava
În proiectul celor de la Transporturi podul se va conecta la un drum expres Brăila-Jijia, de aproape 20 de kilometri, care va avea două benzi de circulație pe sens.
Va mai exista un drum de legătură Smârdan-Măcin, de peste 4 kilometri. În plan sunt și legăturile cu rutele Focșani-Tulcea și Tulcea-Constanța. Se discută și despre o nouă autostradă, A7, de la Ploiești la Suceava.
Valoarea totală a proiectului este de 500 de milioane de euro. Iniţial, banii vor fi daţi din bugetul de stat, iar apoi, ministrul Transporturilor speră să-i deconteze din fonduri europene.
Budapesta are deja nouă poduri peste Dunăre
Dincolo de amploarea proiectului, podul ar salva timpul și banii celor care vor să traverseze Dunărea.
Vara, turiștii care vor să ajungă pe aici la mare sau în Deltă nu ar mai pierde ore în șir în așteptarea bacurilor. Şi ambulanțele ar ajunge mult mai repede la pacienţi.
Inaugurarea podului va lovi dur în afacerile firmelor de transport cu bacul, care, la un flux de câteva sute de mașini pe zi, atât la Brăila, cât și la Galați, fac profituri de zeci de mii de lei pe zi.
În timp ce noi ne chinuim cu ridicarea unui singur pod, Budapesta, capitala vecinilor din Ungaria, are nu mai puțin de 9 poduri peste Dunăre.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰