Antena Meniu Search
x

Primul avion de pasageri construit în România şi primul metrou, uitate de autorităţi. Deşi sunt în România, ele nu sunt în niciun fel valorificate

Primul avion de pasageri construit în România şi primul metrou care a circulat vreodată în ţara noastră sunt legate de aceaşi soartă. Ambele se află încă pe teritorul românesc, dar nu sunt în niciun fel valorificate.

Vezi și

Primul avion de pasageri construit în România şi primul metrou care a circulat vreodată în ţara noastră sunt legate de aceaşi soartă. Ambele se află încă pe teritorul românesc, dar nu sunt în niciun fel valorificate.

Doar la ocazii speciale, pot fi vizitate. Iar autorităţile nu găsesc încă nicio rezolvare.

Prima garnitură de metrou care a circulat în Capitală în urmă cu aproape 4 decenii a fost numită Rem 001.

"Chiar preşedintele de la acea vreme, Nicolae Ceauşescu a urcat în trenul ăsta", spune Marin Aldea, directorul general al Metrorex.

Trenul de metrou a fost cumpărat de la o fabrică din Arad, unde exista atunci o întreagă industrie. A transportat generaţii timp de 30 de ani, însă, acum 9 ani a fost scos din circulaţie.

Constantin Lungu, cel care a condus primul metrou, se uită acum cu nostalgie la garnitură. "Lucrez la Metrorex din '85. E un sentiment care nu o să se piardă niciodată, pe ăsta am învăţat meserie, pe ăsta am condus. E prima dragoste, exact aşa pot să îi spun", spune bărbatul.

Îşi aminteşte şi acum că a trecut prin incendii şi chiar odată a fost nevoit să găsească o metodă ingenioasă pentru a o repara: "Să ştiţi că în unele situaţii am folosit şi cureaua de la pantaloni. Am folosit-o ca să legăm pantograful".

Deocamdată, REM 001 este tras pe dreapta şi ţinut sigilat însă, oficialii Metrorex spun că au în plan să îi redea strălucirea de altă dată.

"Ne gândim să facem ceva cu acest tren, ne gândim la un muzeu al trenurilor de metrou, analizăm mai multe variante, unde am putea să facem", a declarat Marin Aldea.

Şi primul avion de pasageri construit în România, Rombac 1-11, a făcut istorie, însă trebuie urgent reabilitat şi valorificat pentru că în câţiva ani, spun specialiştii, va fi numai bun de tăiat la fier vechi.

Avionul de pasageri a operat pentru Tarom din 1982 până în 1991. Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a plătit zece mii de euro pentru a lua înapoi aeronava de la compania Aeroasia.

De anul trecut, câţiva pasionaţi ai domenilui aviatic au propus să fie montat în faţa Aeroportului Otopeni. Însă, până acum, singura activitate la care este folosit acum este la antrenamentele pompierilor ISU.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

V-aţi simţit discriminaţi la interviul de angajare din cauza vârstei?

Observator » Stiri sociale » Primul avion de pasageri construit în România şi primul metrou, uitate de autorităţi. Deşi sunt în România, ele nu sunt în niciun fel valorificate