Antena Meniu Search
x

Raportul guvernului e LA FEL DE PROST ca intervenţia

Lanţul erorilor pare că nu se mai termină. Până şi raportul guvernului, care trebuia să facă lumină în acest caz, e plin de greşeli. Redactat în grabă, fără nicio responsabilitate, raportul conţine informaţii eronate.

Vezi și

Aeronava prăbuşită nu avea radar, dar victimele au oferit date de localizare cu ajutorul lui. Nu există un centru de control la Cluj, dar Iovan a luat legătura cu el. Aşa că nici după 4 zile de la accident, nimeni nu ştie oficial ce s-a întâmplat.

Prima greşeală importantă în raport apare chiar la a doua pagină. 

"La ora 15 şi 18 minute, la altitudinea de 2600 metri, nereuşind să contacteze centrul de informare a zborurilor Bucureşti, pilotul a intrat în legătură cu Centrul de control zonal Cluj." Greşit! Centrul nu mai există de ani buni.

Nici istoricul pe ore din raportul care ar fi trebuit să facă lumină nu este corect. În documentul Guvernului scrie că  la ora 16.01 copilotul Răzvan Petrescu şi-a sunat tatăl şi i-a spus că au aterizat forţat, între Peştera Scărişoara şi localitatea Beliş, spune Mihai Șerban, pilot de încercare.

Informaţia este contrazisă chiar de tatăl pilotului.

M-am uitat in memoria telefonului lui, primul apel la 15.51 a fost la 112, dar probabil nu a reusit sa prinda ca la acelasi minut urmatorul apel este catre mine, povestește Dan Petrescu.

Nici medicul Raed Arafat nu s-a rezumat la un simplu sms, asa cum arată raportul, ci a sunat persoane cheie, printre care şi ministrul Apărării.

L-am sunat pe domnului Burlui. In acelasi timp l-am sunat si pe domnul inspector general al aviatiei, numai sa scurtez. A treia persoana pe care am sunat-o era domnul ministru Dusa, spune Arafat.

Iar telefoanele date nu s-au oprit aici. Tot în raport apare că la ora 16 şi 6 minute, doctorul Radu Zamfir a oferit inspectoratului pentru situaţii de urgenţă date cu privire la starea victimelor şi locul accidentului.

Mai mult, a furnizat reperele văzute pe ecranul radar al aeronavei. Nimic mai gresit! Aeronava nu avea un astfel de radar.

Sa-mi arate si mie cineva cum citeste coordonate de pe radarul de la avion ca eu in 25 de ani nu am auzit. Pe acest ecran nu apar coordonatele, spune un pilot de încercare.

Iar lista controverselor e lungă. Potrivit raportului, Romatsa putea să localizeze aeronava prin sistemul ELT care funcţiona pe două frecvenţe.

Ar fi avut şi echipamentul necesar sa facă acest lucru. Doar că cea mai importantă frecvenţă de 406 MhZ n-a funcţionat.

Raportul, întocmit în grabă de autoriţăţi scrie şi despre găsirea victimelor.

Oficialii au pus reuşita pe seama unui lucrător silvic, membru al echipei de căutare.

Gheorghe Trif este însă un simplu gospodar care a plecat cu mainile goale, de bunăvoie, să îi găsească pe răniţi.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Unde vă petreceţi Sfintele Paşti?

Observator » Stiri sociale » Raportul guvernului e LA FEL DE PROST ca intervenţia