S-a împlinit un deceniu de când am intrat în Uniunea Europeană, dar nu am reuşit să folosim fondurile primite pentru a avea autostrăzi precum vecinii noştri!
Momentan, autostrăzile noastre măsoară 750 de kilometri, în timp ce în Spania, Germania sau Franţa există peste 10 mii de kilometri de şosele de mare vitzeză. Ca să nu mai menţionez faptul că, la capitolul autostrăzi, ne-au depăşit până şi bulgarii.
Momentan, autostrăzile noastre măsoară 750 de kilometri, în timp ce în Spania, Germania sau Franţa există peste 10 mii de kilometri de şosele de mare vitzeză. Ca să nu mai menţionez faptul că, la capitolul autostrăzi, ne-au depăşit până şi bulgarii.
De când am păşit în Uniunea Europeană, în lumea civilizată, bilanţul autostrăzilor nu s-a mişcat prea bine. Conform datelor Institutul Naţional de Statistică, am adunat în 10 ani 500 de kilometri de autostradă noi. De parcă, pe fiecare în parte, l-am fi construit la lopată.
În ultimii 10 ani, construcţia de autostrăzi în România putem spune că a bătut pasul pe loc. Iar un exemplu este autostrada Bucureşti-Ploieşti pe care ne aflăm.
De vreo 7 ani autorităţile se chinuie să termine ultimii kilometri şi când i-au finalizat cei de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi-au dat seama că nu pot recepţiona şi nici deschide traficul pe autostradă din cauza birocraţiei.
În total, cei 3,3 kilometri din strada Popasului până în Petricani costă aproximativ 30 de milioane de euro. Ciotul de autostradă ar urma să fie gata pâna la finalul anului, iar şoferii să poată intra pe autostradă direct din Capitală.
În timp ce noi am dat în folosinţă anul trecut zero kilometri de autostradă, iar anul ăsta ne-am chinuit să deschidem 15, in Europa, harta este împăienjenită de autostrăzi.
Conform Eurostat, la finalul anului 2015, Spania avea peste 15 mii de kilometri, iar Germania şi Franţa câte douăsprezece mii. De la zeci de mii de kilometri de autostrăzi, ajungem înapoi în România.
La nici 40 de kilometri de Capitală, în comuna Gostinari, judeţul Giurgiu, aproape zece kilometri de drum naţional sunt de pământ, adică în aceeaşi stare ca acum sute de ani.
DN 5 A se află sub tutela Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi nu a văzut asflat niciodată.
Pe drumul naţional de pământ se merge mai mult la pas. Abia se mai se zăreşte câte un tractor sau o Dacie veche.
În ultimii zece ani România nu a scăpat de ruşinea drumurilor naţionale de pământ. 15 kilometri de astfel de drum încă plasează ţara noastră în topul ţărilor cu cea mai proastă infrastructură.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰