Şoferii de camion, greu de găsit în România în ciuda creşterii salariilor
În România, un şofer de camion câştigă acum cât un corporatist. Cu toate acestea, oamenii nu prea se înghesuie să se angajeze, iar firmele se plâng că nu-şi pot onora comenzile. Unul din motive ar fi drumurile proaste.
În România, un şofer de camion câştigă acum cât un corporatist. Cu toate acestea, oamenii nu prea se înghesuie să se angajeze, iar firmele se plâng că nu-şi pot onora comenzile. Unul din motive ar fi drumurile proaste. Dacă în Europa în nouă ore se pot străbate 800 de kilometri, la noi în ţară cu greu se parcurg 300 de kilometri.
Marius Tudorache e unul dintre puţinii tineri care lucrează ca şofer de tir pentru o companie din ţară. Transportă fructe şi legume din România în Germania sau Olanda.
Un şofer de tir câştigă în ţară în jur de două mii de euro. În alte ţări europene salariile încep de la trei mii de euro. Veniturile mari nu înseamnă neapărat şi că la poarta firmelor aşteaptă mulţi doritori. Cel mai mare obstacol sunt chiar drumurile proaste din ţară.
Specialiştii estimează că deficitul de şoferi cu atestat este de 40.000. Şi în agricultură e nevoie de angajaţi care să conducă utilaje. În ultimii 10 ani, peste 20% s-au reorientat spre alte meserii chiar dacă salariile sunt bune.
Marius Bordeiaş lucrează pe un astfel de tractor, cu ajutorul căruia stropeşte plantaţiile cu erbicid. E unul din puţinii muncitori de la această fermă.
Şi nu este singurul domeniu în care se caută forţă de muncă. România are nevoie de peste un milion de angajaţi. Statul vrea să aducă în viitor peste 30 de mii de muncitori din ţări ca Nepal, Pakistan sau Vietnam.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰