Şantiere blocate din cauza rezilierilor făcute de ochii lumii
Contracte rupte în faţa camerelor de filmare şi şantiere părăsite. La o lună de când ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a reziliat contractele pentru două şosele de centură, proiectele par abandonate. Nu se ştie cine va construi.
Contracte rupte în faţa camerelor de filmare şi şantiere părăsite. La o lună de când ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a reziliat contractele pentru două şosele de centură, proiectele par abandonate. Nu se ştie cine va construi. Cert este că vom plăti pentru noi expertize. Iar românii vor putea circula pe drumurile noi peste câţiva ani.
Când a văzut că sunt doar câteva utilaje şi o mână de muncitori pe un şantier, Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, a rupt contractul în faţa camerelor de filmare. După gestul fără precedent, am revenit pe şantier.
De aproape şapte ani se chinuie constructorii, împreună cu autorităţile, să termine cei trei kilometri de variantă ocolitoare a Mihăileştiului care, teoretic, ar fi trebuit să fie gata încă din 2017.
Nici acum, la o lună de când ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a făcut o vizită pe acest şantier şi a rupt contractul cu firma spaniolă în faţa presei, nu se întâmplă nimic şi asta pentru că este nevoie de încă o expertiză care ar dura cel puţin un an de zile, spun autorităţile.
Practic, firma spaniolă reuşise să construiască doar o treime din drum. Acum, şantierul e complet abandonat.
Iar în ministerul Transporturilor sunt plimbate hârtii dintr-o parte în alta. E nevoie de o nouă expertiză, pentru a relua lucrările.
În cel mai optimist scenariu, lucrările ar putea începe toamna aceasta, spun reprezentanţii Companiei de Drumuri. Dacă expertiza, care va costa peste 600 de mii de lei, nu va fi gata, lucrările vor fi reluate anul viitor.
Am mers şi pe şantierul centurii oraşului Tecuci. Acolo unde ministrul a rupt un al doilea contract. Nici aici nu s-a mai întâmplat nimic de aproape o lună.
La Tecuci nici măcar nu se ştie ce constructor va prelua lucrările. CNAIR nu şi-a asumat responsabilitatea.
Lucrările la varianta ocolitoare, de peste 50 de milioane de lei, ar fi trebuit sa fie finalizate la sfârşitul lui 2016.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰