Antena Meniu Search
x

SCHIMBĂRI MAJORE la legea RCA! Anunţ important pentru şoferii din România

Schimbări majore pentru RCA în normele de aplicare. Potrivit noilor prevederi, cine circulă cu asigurarea expirată va fi penalizat la următoarul contract RCA, iar asiguratorii nu vor mai putea modifica preţurile atât de uşor. În normele de aplicare se menţioneaza că tariful RCA va fi stabilizat, cel puţin, în următorii 3 - 5 ani.

Schimbări majore pentru RCA în normele de aplicare. Potrivit noilor prevederi, cine circulă cu asigurarea expirată va fi penalizat la următoarul contract RCA, iar asiguratorii nu vor mai putea modifica preţurile atât de uşor. În normele de aplicare se menţioneaza că tariful RCA va fi stabilizat, cel puţin, în următorii 3 - 5 ani.

Descarcă AICI textul integral al Proiectului de Normă. Citește AICI Nota de fundamentare. Citește AICI Cuprinsul proiectului Normei.

1. ASF le-a solicitat firmelor de asigurari sa prezinte planul de afaceri pe urmatorii ani, plan de afaceri care cuprinde si strategia RCA a acestora. 

Daca asiguratorii obisnuiau in ultimii 2 ani sa majoreze brusc tarifele RCA pentru o anumita categorie de asigurati RCA (ex: tineri, transportatori, etc), acest lucru nu va mai fi posibil, pentru ca orice majorare de tarif trebuie fundamentata pe date oficiale si cuprinsa in planul de afaceri al firmei de asigurari.

2. Asiguratorii vor trebui sa notifice ASF-ul cu privire la orice modificare de cost a tarifului RCA cu o perioada destul de lunga (inca nu a fost clar stabilita, dar va fi de minim 30 de zile) inainte ca tarifele notificate sa intre in vigoare. ASF va avea timp astfel sa verifice nota de fundamentare a asiguratorilor, iar daca aceasta nu este bine fundamentata, ASF le poate solicita refacerea calculelor.

3. Asiguratorii nu mai pot folosi strategia de respingere a unei categorii de asigurati prin ofertarea unor preturi majorate care sa fie refuzate de catre acea categorie.

4. Limitarea cheltuielilor administrative la 25% nu va mai permite asiguratorilor RCA cresterea tarifelor, prin majorarea acelor cheltuieli care erau suportate pe nedrept de catre asigurati.

5. Sistemul Bonus Malus va fi modificat, in sensul cresterii acestor procente, astfel incat orice sofer cu conduita buna in trafic, asa cum sunt cei peste 5 milioane de soferi, sa beneficieze de bonusuri substantiale, iar soferii care inregistreaza daune sa plateasca un RCA semnificativ mai scump.

6. Asiguratul cu risc ridicat va fi acel asigurat care a avut multe daune si care primeste niste cotatii de pret ridicate (si fundamentate) din partea tuturor firmelor de asigurari, polita RCA pe care acesta nu si-o va mai putea permite sa o cumpere si care va avea ca si consecinta, sistarea accesului acestei persoane in calitate de sofer pe drumurile publice.

Acest sofer problema  si "neasigurabil" va beneficia de un mecanism de subventionare din partea sistemului de asigurari, fiindu-i facilitata achizitia unei polite RCA la un pret semnificativ mai redus decat ofertele initiale, daca asiguratul se va adresa BAAR-ului si va face dovada ofertelor de pret ridicate primite din partea asiguratorilor.

7. Asiguratii RCA carora le expira polita RCA si nu isi prelungesc asigurarea autovehiculelor pentru o perioada mai lunga de 30 de zile vor fi penalizati cu 2 clase de Malus. 

Explicatie: un proprietar de autovehicul are obligatia sa isi asigure in permanenta autovehiculul din perspectiva RCA. Daca nu o face, acesta incalca legea.

Sigur, se poate intampla sa uitam ca ne-a expirat polita RCA si nici brokerul, nici firma de asigurari sa nu ne notifice in acest sens. Daca vom uita sa ne asiguram autovehiculul (incalcam legea) pentru o perioada mai lunga de 30 de zile, vom fi penalizati cu 2 clase de Malus atunci cand ne cumparam o noua polita RCA.

Sistemul bonus-malus

Potrivit documentului, sistemul bonus-malus este format din categoria de bază B0, 8 clase de bonus şi 8 clase de malus; clasa B0 este atribuită unui nou asigurat, fără istoric în asigurare.

Reducerea sau majorarea stabilită conform sistemului bonus-malus se aplică tarifelor practicate de către asigurătorul RCA la care potențialul asigurat urmează să încheie contractul RCA. Perioada de referinţă este anul calendaristic anterior datei de emitere a contractului RCA.

În cazul contractelor RCA încheiate fără continuitatea valabilității perioadei de asigurare, calcularea noii clase de bonus-malus are în vedere și eventualele daune înregistrate în anii anteriori pentru care nu s-a aplicat malus.

Pentru aplicarea unui malus sunt luate în calcul evenimentele pentru care este plătită o daună în perioada de referinţă, în care se reţine responsabilitatea totală sau parţială a conducătorului auto.

Dacă la momentul producerii evenimentului, vehiculul este însuşit şi utilizat fără acordul proprietarului şi acest lucru este sesizat în scris poliţiei, coeficientul din sistemul bonus-malus al asiguratului este neafectat.

Ce mai puteţi citi pe OBSERVATOR.TV

CAZ ŞOCANT la Vaslui! Avea dureri groaznice de cap şi corpul pe jumătate amorţit, dar medicii i-au făcut o CLISMĂ şi au trimis-o acasă. Dupã 15 minute, a căzut pe stradă şi a fãcut ATAC CEREBRAL!​

SFÂRŞIT CUMPLIT pentru un ROMÂN, în Spania! Tânărul de 25 de ani a MURIT PE LOC, după ce a intrat cu maşina într-un TIR. Băiatul n-a avut nicio şansă​

REZULTATE FINALE BACALAUREAT 2017. Află AICI notele afișate din toate judeţele, după contestaţii

INCENDIU DE PROPORŢII în Londra: Piaţa Camden, mistuită de flăcări uriaşe! Intervin zeci de pompieri (IMAGINI DRAMATICE)

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Burgeri din carne de crocodil la un festival din România. Aţi încerca preparatul?

Observator » Stiri sociale » SCHIMBĂRI MAJORE la legea RCA! Anunţ important pentru şoferii din România