Un segment din Autostrada Muzeu, Lugoj - Deva, a crăpat şi o poate lua la vale
În ţara cu puţine autostrăzi, apar probleme grave chiar pe tronsoane abia construite, niciodată folosite. Pe lotul de pe segmentul Lugoj-Deva, o bucată din drumul de mare viteză a crăpat, iar terasamentul o poate lua oricând la vale.
În ţara cu puţine autostrăzi, apar probleme grave chiar pe tronsoane abia construite, niciodată folosite. Pe lotul de pe segmentul Lugoj-Deva, o bucată din drumul de mare viteză a crăpat, iar terasamentul o poate lua oricând la vale. După ce a reziliat contractul, ministrul Transporturilor ameninţă cu judecata. Constructorul spaniol spune însă că acele fisuri nu afectează traficul și anunță deschiderea unui conflict diplomatic.
Nici nu a fost deschisă circulaţiei, că lotul trei Lugoj-Deva trebuie deja reparat. În apropierea nodului Holdea, o fisură adâncă străbate banda de urgenţă, taluzul şi drumul tehnologic. Iar în unele zone, terenul a luat-o deja la vale.
Scandal în comisia parlamentară
Lotul trei al autostrazii-muzeu ar fi trebuit deschis circulaţiei în acelaşi timp cu lotul patru, inaugurat cu mult fast în urmă cu o lună. Doar că înainte de recepţie, Compania de Drumuri a cerut constructorului extinderea garanţiei, de la 4 la 10 ani. Firma a refuzat, aşa că întreg contractul a fost reziliat. Ministrul Transporturilor, Compania de Drumuri şi constructorul au fost chemaţi în Parlament.
Când scandalul a escaladat, Ministrul Transporturilor a vrut să plece din comisie.
Răzvan Cuc nu a explicat când va fi deschisă porţiunea între Coşviţa şi Ilia. Spune însă că cel care a construit-o se va alege cu o plângere penală.
Reacția constructorului
Constructorul spaniol susține că aceste fisuri din asfalt nu afectează traficul, pentru că se află într-un segment care nu a fost deocamdată terminat.
“La sfârșitul lucrărilor au apărut niște fisuri și investigam să vedem de ce au apărut pentru că era datoria noastră în condițiile în care ofeream garanție de 4 ani. Dar acele fisuri nu afectau traficul pe autostradă, deoarece au apărut pe bucata care se leagă de lotul 2, care nu este încă gata”, a declarat Fernando Lana Hernandez, reprezentant al constructorului spaniol, citat de g4media.ro.
Constructorul spaniol al lotului 3 anunţă declanşarea unui conflict diplomatic din cauza rezilierii contractului, iar Ambasadorul României în Spania va fi chemat la discuţii.
”Tot ceea ce am executat noi apare în autorizaţia de construcţie, dar nu ni se plăteşte”, a mai spus Fernando Lana Hernandez.
Lotul trei a fost finalizat încă de acum doi ani, însă Compania de Drumuri a invocat nereguli privind modul în care a fost construit tronsonul care a costat aproape 580 de milioane de lei.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰