5 soluții eficiente pentru managementul operațional
Gestionarea unui business nu este deloc facilă, indiferent de domeniul de activitate al companiei. Antreprenorii se lovesc, zilnic, de numeroase provocări neașteptate pe segmentul lor de piață și trebuie să găsească, frecvent, soluții pentru dezvoltarea afacerii și reducerea costurilor.
Utilizarea eficientă a resurselor firmei este necesară pentru menținerea operativității companiei. Managementul operațional reprezintă procesul prin care poate fi organizată activitatea și evaluată performanța businessului pe termen scurt și mediu, pot fi stabilite termene, alocate resurse și trasate responsabilități. Însă, pentru a pune în aplicare anumite planuri de acțiune, managerii au nevoie și de soluții ERP, create pentru a răspunde nevoilor de dezvoltare ale firmei. Iată câteva modalități care pot fi folosite pentru managementul operațional:
1. Automatizarea activității financiar-contabile
Fiecare investiție trebuie atent gestionată, astfel că activitatea departamentului financiar-contabil din cadrul unei firme este extrem de importantă. Un sistem informatic dedicat este util pentru a automatiza procesele privind generarea declarațiilor, a balanțelor, jurnalelor și registrelor solicitate din punct de vedere legat. Activitatea de facturare este îmbunătățită, la fel și cea de înregistrare a datelor financiare și înregistrărilor contabile. În acest mod, va crește productivitatea zilnică, vor fi eliminate erorile, iar angajații vor câștiga timpul necesar pentru analiză, planificare financiară, urmărirea profitabilității sau organizarea cash-flow-ului.
2. Optimizarea departamentului de resurse umane
Oamenii reprezintă cea mai importantă resursă a oricărei afaceri. Însă, în cadrul unei companii, departamentul de HR întâmpină, adesea, probleme în ceea ce privește administrarea personalului, salarizarea, pontajul sau evaluarea angajaților, iar toate acestea afectează managementul operațional. Un soft de resurse umane performant oferă toată flexibilitatea de care au nevoie specialiștii HR, mai ales că o astfel de aplicație poate fi utilizată online, atât de pe calculator cât și de pe dispozitive mobile. Programele dedicate acestui departament înseamnă economie de bani și de timp, mobilitate și securitate sporită deoarece oferă pontaje electronice, ajutor pentru calculul salarial, centralizarea facilă a tuturor datelor privind angajații, compensațiile, sporurile sau alte adaosuri care stau la baza contractelor de muncă încheiate.
3. Maximizarea preciziei, în procesul de aprovizionare
Evaluarea performanțelor și acțiunilor managementului operațional trebuie să fie în strânsă legătură și cu planul strategic dedicat procesului de aprovizionare. În acest sens, este util un motor online de calcul al necesarului de aprovizionare la furnizori, pentru maximizarea preciziei și comandarea cantităților optime de marfă. Un modul de aprovizionare aduce oricărei firme previziuni cu un grad ridicat de corectitudine în ceea ce privește produsele și cantitatea ce trebuie comandată, dar și gestionarea relațiilor cu furnizorii sau administrarea cantitativ-valorică a stocurilor. Mai departe, o aprovizionare eficientă va completa perfect sistemul de stocuri, procesul de depozitare și livrare.
4. Livrarea la timp și în buget a proiectelor
Firmele care își organizează activitatea cu ajutorul proiectelor trebuie să livreze, la timp, ceea ce promit clienților, pentru a rămâne relevante pe piață. În plus, este necesar să se încadreze în buget ca să-și păstreze eficiența. Modulele informatice actuale sunt ideale pentru astfel de companii, mai ales că pot fi utilizate și pentru activități complexe, formate din mii de sarcini și activități și organizate pentru intervale de timp foarte lungi, de până la 60 de luni. De asemenea, și fluxurile de producție au nevoie de organizare pentru planificare, antecalcul, rețete de fabricație, lansare în producție ori postcalcul. Practic, întreaga activitate poate fi gestionată pentru a crește productivitatea și a oferi mai mult control.
5. Îmbunătățirea activității de vânzare
Fructificarea tuturor oportunităților de vânzare, creșterea profesionalismului în relația cu clienții și eficientizarea departamentului de vânzări contribuie la dezvoltarea activă a unei afaceri. În cazul vânzărilor cu amănuntul este importantă o aplicație modernă care să se adreseze beneficiarilor finali, prin practicarea unor politici de recompensare și fidelitate sau acordarea de discounturi.
Optimizarea fluxului de vânzări în cazul unei firme ce activează în acest domeniu poate însemna prospectare, pre-sales, ofertare, comenzi, campanii, reguli de vînzare și comisioane. Toate aceste elemente trebuie administrate printr-un modul special care să conducă la vânzări repetate.
Utilizarea sistemelor potrivite face posibilă conectarea tuturor elementelor din procesul operațional. În acest fel, orice antreprenor obține trasabilitate, control și vizibilitate, poate face față provocărilor și îndeplinește, mai ușor, obiectivele organizației, prin diminuarea resurselor utilizate.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰