Stația de metrou Eroilor 2, inundată după ce o țeavă a instalației sanitare s-a spart (Video)
După nouă ani de lucrări şi la doar două săptămâni de la marea inaugurare, metroul din Drumul Taberei s-a inundat. La staţia Eroilor 2 a început să plouă din tavan. O ţeavă a instalaţiei sanitare a cedat, iar apa a ţâşnit direct pe peron, printre călători. Până la reparaţii, angajaţii au rezolvat problema cu mături şi găleţi.
- Stația de metrou Eroilor 2 s-a inundat la puțin timp de la inaugurare.
- Călătorii, nemulțumiți de condițiile oferite de magistala 5 de metrou.
- Cele mai importante știri ale zilei sunt la Observator 19, Antena 1.
Aşa arată cel mai mare proiect de infrastructură din Capitală la două săptămâni de la inaugurare. În staţia în care s-au făcut cele mai complexe lucrări a început să plouă. Apa a ţâşnit şuvoaie din tavanul decorativ şi a format o mare baltă pe peron. Călătorii au ocolit-o liniştiţi. Nimic nu-i mai surprinde la noua magistrală de metrou numită şi a opta minune a lumii.
Aici este locul unde a curs apa, chiar pe peronul de la staţia Eroilor 2, de unde călătorii iau metroul către Drumul Taberei. Între timp, s-a oprit, iar din tavan mai curg doar câţiva picuri.
Explicaţia ploii de la metrou a venit imediat de la conducerea Metrorex: apa a început să curgă după o defecţiune produsă la un bazin al instalaţiei sanitare. O lucrare aflată în garanţie pentru cinci ani, dar care a cedat în prima lună. Până la reparaţii, angajaţii de la curăţenie au găsit o soluţie românească: mătura şi găleata.
Filip Marian, angajat curăţenie: Zic unii că au oprit curentul, alţii că nu au oprit, dar noi am dat apa de la scările rulante să nu se ardă motoarele ălea la scări. Şi am dat-o jos, împingeam cu mătura. Am pus găleţi acolo jos să nu se mai facă apă, să nu facă contact cu curentul.
Ludovic Orban, premierul României: Orice fel de situaţie care apare trebuie remediată de consorţiul care a avut contractul. Ceea ce ştiu eu acolo este că în procesul verbal de recepţie, care a fost semnat de toate părţile care au fost implicate, orice neconformitate cu proiectul care apare trebuie remediată de constructor.
Călătorii au însă altă explicaţie.
Călător: Da, nu e plăcut. Cred că execuţia a fost deficitară. Bănuiesc că nu au folosit materiale hidroizolante. Au pus ce au avut la îndemână.
Circulaţia trenurilor spre şi dinspre Drumul Taberei nu a fost afectată de inundaţie: "De grăbit, hai să fim serioşi, nu cred că s-au grăbit, că a fost o perioadă destul de lungă în care au făcut metroul".
Mai exact, aproape un deceniu. Aproape trei miliarde şi jumătate de lei a costat magistrala 5 de metrou, singura construită de la zero după Revoluţie. Un metrou nou, cu probleme vechi.
Călătorii le-au observat încă din primele zile. Geamuri sparte, lipsa sistemelor de afişare a programului de circulaţie sau pasaje construite doar pentru călătorii cu o înălţime mai mică de un metru şi 80 de centimetri.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰