Tatăl lui Bogdan Gigină, mărturisire sfâşietoare la 10 luni de la moartea fiului său: “Ce contează că a murit un om care avea o viaţă înainte! Nimeni nu îndrăznea să facă asemenea cereri către Gabriel Oprea”
Tatăl lui Bogdan Gigină, poliţistul mort în data de 20 octombrie 2015, spune că fiul său a refuzat în acea seară să asigure traseul ca antemergător, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, dar a fost păstrat pe post pentru că “nimeni nu îndrăznea să facă asemenea cereri către Gabriel Oprea”.
Tatăl lui Bogdan Gigină, poliţistul mort în data de 20 octombrie 2015, spune că fiul său a refuzat în acea seară să asigure traseul ca antemergător, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, dar a fost păstrat pe post pentru că “nimeni nu îndrăznea să facă asemenea cereri către Gabriel Oprea”, scrie gandul.info.
“Pentru noi, părinţii, singura vină a lui Bogdan este că s-a supus ordinului unor mizerabili, care habar nu au de regulamentul intern al instituţiei, precum şi de legile acestei ţări. Spun asta pentru că ştiu că în seara zilei de 20 octombrie 2015, Bogdan a refuzat să asigure traseul ca antemergător, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile. Cererea a fost făcută verbal către superiorii BPR care îl însoţeau în acea seară. Aceştia puteau, conform legii 188/99 să îl retragă, dar indolenţa a fost prea mare.
Ce contează că a murit un om care avea o viaţă înainte! Nimeni nu îndrăznea să facă asemenea cereri către Gabriel Oprea”, scrie tatăl poliţistului Gigină pe pagina sa de Facebook.
Totodată, omul afirmă că fiul său muncea şi 18 ore pe zi doar pentru a fi deplasat un oficial de la restaurant la toaleta proprie şi înapoi.
“Un alt lucru pe care nu şi l-a amintit nimeni a fost accidentul colegului de schimb, antemergător în aceeaşi coloana a lui Gabriel Oprea, accident survenit tot într-o intersecţie din Bucureşti din cauza aceleiaşi “viteze reduse” cu doar câteva zile înainte de trecerea în nefiinţă a lui Bogdan. Omul a rămas imobilizat timp de câteva săptămâni. În data de 20 octombrie 2015 a fost desemnat Bogdan pentru coloana oficială a lui Oprea, deşi, conform graficului de prezenţă din ziua aceea, Bogdan avea program de opt ore. Accidentul survine în ora 12 de program. Erau zile când programul sărea de 16, 18 ore...doar pentru a fi deplasat oficialul român de la restaurant la toaleta proprie şi retur ballroom”, mai scrie tatăl poliţistului.
După accidentul din 20 octombrie, fostul ministru de Interne, Gabriel Oprea, a fost pus sub urmărire penală pentru abuz în serviciu, fiind suspectat că a folost ilegal echipaje ale Poliţiei Rutiere pentru deplasări.
Din probele administrate în cauză de procurorii DNA a rezultat că Oprea a fost însoţit “în cvasitotalitatea deplasărilor”, într-un regim rezervat de lege exclusiv preşedintelui României, preşedinţilor celor două camere ale Parlamentului şi prim-ministrului. Din probele administrate rezultă că Oprea realiza în medie aproximativ cinci deplasări zilnice pe parcursul cărora era însoţit de echipaje ale Poliţiei Rutiere. Spre exemplu, în perioada 2 ianuarie - 21 octombrie 2015, s-au realizat 1.607 misiuni de însoţire a deplasărilor efectuate de ministrul de Interne pe raza municipiului Bucureşti. Numărul total al acestor misiuni este de aproximativ trei ori mai mare decât cele realizate în aceeaşi perioadă pentru însoţirea preşedintelui României şi de aproximativ două ori mai mare decât cel corespunzător prim-ministrului.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰