Video Tot mai mulți agricultori apelează la internet pentru a-și vinde marfa. Tarabele din piețe se mută în online
Dacă nu eşti online, nu exişti! Asta au aflat pe pielea lor tot mai mulţi agricultori, care până de curând îşi vindeau marfa doar la tarabă. Ca să devină cunoscuţi, au învăţat să îşi facă reclamă pe internet. Iar clienţi dornici să facă piaţa doar cu un click sunt destui.
În Mârşani, judeţul Dolj, se munceşte de zor în agricultură. Cele 10 hectare de căpşuni de la ferma familiei Drăghici sunt în plin rod, iar fructele trebuie culese şi pregătite pentru livrare. Este o afacere de familie, în spatele căreia se află Alex. Nu e uşor, dar nici imposibil, spune tânărul.
Alex Drăghici, producător: E foarte greu ca o afacere, adică ca o fermă să devină o afacere şi un brand local. E foarte greu să construieşti asta. Pentru că, până la urmă, e o fermă şi e foarte greu ca, prin strategii de marketing să te ridici.
Important este ca marfa să ajungă repede la client. Şi cum în pandemie, mulţi au lucrat mai mult de acasă, tânărul s-a gândit să livreze fructele la domiciliu.
Alex Drăghici, producător: Am încercat noi soluţii şi metode ca să ne livrăm produsele. Nu doar varianta clasică, la piaţă, să vină clientul. Pentru că suntem în secolul vitezei şi toată lumea vrea să stea acasă şi nu are timp să vină la piaţă.
Între o sumedenie de oferte şi produse, confortul poate să facă diferenţa. Să te afli doar la un click distanţă de lădiţa ta cu fructe proaspete, este un avantaj care merită luat în seamă.
O lecţie pe care mulţi producătorii nu reuşesc să o înveţe. Certaţi cu tehnologia şi fără intare în supermarketuri, oamenii se chinuie să işi vândă mărfurile în pieţe.
Reporter: Aţi încercat vreodată să vindeţi şi online? Pe internet?
Paula, producător: Băiatul şi cu nora, da. Dar eu şi cu soţul, nu. Noi suntem un pic mai în vârstă şi tehnologia asta ne depăşeşte pe noi.
Reporter: Aţi încercat să vindeţi şi pe alte căi sau doar aici, în piaţă?
Aurelia, producător: Nu am încercat că, deocamdată nici nu am pus atât de multe. Am pus şi roşii. Dar acum începem şi când se învaţă oamenii, încep să treacă şi să cumpere mai bine. Aşa cred.
Între 10 şi 20 de lei costă un kilogram de căpşuni în pieţe. Cine le comandă online, de la producătorii care şi-au orientat afacerea şi spre această piaţă, plăteşte cu aproximativ 5 lei în plus.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰