Video Primăria Capitalei promite tren metropolitan pentru bucureşteni, până în 2025. Între ce puncte importante din oraş va face legătura
Capitala ar putea avea un tren metropolitan care să transporte locuitorii de la periferie spre centrul oraşului. Până să devină însă realitate e nevoie de timp şi sute de milioane de euro. Nu trebuie cumpărate doar locomotive şi vagoane ci trebuie construite gări noi şi modernizate liniile.
18 linii de transport, 30 de staţii noi, 100 de kilometri de cale ferată modernizată şi trenuri electrice. Sunt promisiunile autorităţilor pentru următorii 5 ani. Toate pentru proiectul trenului metropolitan, un metrou de suprafaţă care e gândit să înjumătăţească timpul de deplasare pentru cei care vin de la periferie în Bucureşti. "Înseamnă un metrou, practic, care circula la suprafaţă, cu avantajele pe care cunoastem că le are metroul, cu avantajul că avem deja infrastructura CFR existentă", spune Nicuşor Dan, primarul Capitalei.
"Vorbim aici de investiţii majore în infastructura feroviară care există doar pe hârtie, în momentul acesta. Există foarte multe linii care nu mai sunt funcţionale, altele nici nu mai există fizic în teren", spune Ionuţ Ciurea, reprezentant Asociaţia Pro Infrastructura.
Aşa cum este la Gara Snagov. Calea ferată de la Gara Snagov este abandonată de 15 ani. În 2006 a trecut pe aici ultimul tren. De atunci şi până acum, peste şinele rămase au crescut copacii. Însă autorităţile promit că la finalul proiectului, oamenii vor putea ajunge de la Snagov la Gara de Nord, în doar 30 de minute.
Cum stau lucrurile cu adevărat
- Călătoria cu trenul a devenit sport extrem pentru români. Două locomotive au luat foc, sute de oameni au fost în...
- Angajații CFR acuză că-și riscă viața împreună cu călătorii, în trenurile vechi de 60 de ani. ”Cablajul...
- Incendiu la locomotiva unui tren care circula pe ruta Arad - Timişoara. Şase trenuri staţionează în gări de pe...
Practic, trenul metropolitan va lega localităţi precum Snagov, Vidra, Jilava, Mogoşoaia, Scroviștea de principalele gări din Capitală: Gara de Nord, Gara Progresul şi Gara Obor. "Ideea este bună, realizarea va fi când va fi. Sunt liniile aşa cum sunt. Eu am fost CFR-ist, trenurile pe vremea aceea erau trenuri. Erau curate, ingrijite. Acum nici ingrijite nu sunt, nici orarul nu-l respecta", spune un bucureştean.
Iniţial, proiectul va începe cu trenurile vechi, urmând ca cele noi să fie cumpărate pe parcurs. "La sfârşitul lui 2023, început de 2024, am putea să avem primele servicii. Trenuri noi ca vehicule, ar trebui să apară undeva prin 2025-2026", transmite Ștefan Roșeanu, asociaţia de transport TPBI.
Trenurile noi vor costa 400 de milioane de euro, iar modernizările încă 200 de milioane de euro. Pentru acest proiect vor fi folosiţi bani europeni dar şi de la bugetul local.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰