Antena Meniu Search
x

Un fost angajat acuză conducerea Romavia

Flota aeriană a lui Nicolae Ceauşescu a dispărut. Falimentul Romavia, compania care a preluat avioanele de lux ale fostului dictator, este acum lichidată şi ce a mai rămas din ea, vândută pe bucăţi

Vezi și

Flota aeriană a lui Nicolae Ceauşescu a dispărut. Falimentul Romavia, compania care a preluat avioanele de lux ale fostului dictator, este acum lichidată şi ce a mai rămas din ea, vândută pe bucăţi

Însă falimentul nu poate şterge urmele lăsate de contractele controversate în care a fost implicată compania Ministerului Apărării în ultimii ani.

Lipsa subvenţiilor a secat finanţele Romavia. Iar cei de la conducerea companiei au încercat să obţină bani suplimentari din alte contracte. Unele cu parteneri dubioşi, condamnaţi sau anchetaţi în Statele Unite, pentru trafic de arme sau încălcarea embargoului internaţional.

MIA Airlines era firma românească care folosea avioanele traficantului rus de arme Viktor Bout. Piloţii Romavia au zburat ani în şir în Africa, folosind o bază militară libiană.

Avioanele lui Bout ar fi fost reparate la Romavia, pe Baza militară Otopeni.

Un document al Ministerului Apărării întăreşte afirmaţiile foştilor angajaţi: un avion care a transportat arme în Sierra Leone ar fi stat trei ani în baza militară. Aflat pe lista ONU, ar fi trebuit sechestrat după intrarea în ţară. În schimb.

Un al contract a stârnit un scandal la fel de mare.

Tehnicienii Romavia au modernizat şi avioanele companiei Saha Air, a Forţelor Aeriene Iraniene.

Echipamentele instalate aveau dublă utilizare, civilă şi militară, cu încălcarea embargoului internaţional. Totul s-a făcut prin firma irlandeză Mac Aviation, inculpată acum în Statele Unite pentru încălcarea embargoului cu Iranul.

O parte din bani s-a scurs în conturile fostului director tehnic, Alexandru Enache, prin firma familiei sale, Silvena Tech.

Acesta neagă orice amestec personal în contractele iraniene.

Însă corespondenţa lui cu şefii Mac Aviation, în care cerea să-l ajute atât pe el cât şi familia lui, a fost dezvăluită în cadrul unui proces de arbitraj la Paris.

Un alt contract încheiat în Libia de succesoarea generalului Goleanu a prevăzut trimiterea piloţilor acolo, după căderea regimului Ghaddafi, în plin război civil.

Conducerea Romavia nu a dorit să comenteze pe marginea colapsului companiei.

Am reuşit să obţinem din partea Ministerului Apărării un răspuns scris. După o lună, şefii apărării admit că piloţii români au zburat cu un avion implicat anterior în traficul cu arme. Însă nu precizează dacă au investigat aceste afaceri şi ce măsuri au luat.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Veţi participa la Slujba de Înviere?

Observator » Stiri sociale » Un fost angajat acuză conducerea Romavia