Antena Meniu Search
x

Video Visăm la digitalizare, dar ne întoarcem la birocraţie și la plimbările între ghişee, cu teancul de acte după noi

Visăm la digitalizare, dar tot în birocraţie rămânem. Procedurile simplificate din starea de urgenţă au expirat. Aşa că vrem, nu vrem, suntem nevoiţi să ne întoarcem la plimbările între ghişee, cu teancul de acte după noi.

de Sorin Tanţoş

la 19.11.2020, 15:07

Vezi și
  • Ordinul emis în starea de urgenţă în baza căruia aproape toate documentele pentru înmormântarea unei persoane erau trimise online între instituţii a expirat.
  • Oamenii sunt revoltaţi şi spun că sunt expuşi, cu bună ştiinţă, riscului de îmbolnăvire.

Doar aşa se pot obţine certificatele de naştere de exemplu, sau cele de deces. Oamenii sunt revoltaţi şi spun că sunt expuşi, cu bună ştiinţă, riscului de îmbolnăvire.

Ordinul emis în starea de urgenţă în baza căruia aproape toate documentele pentru înmormântarea unei persoane erau trimise online între instituţii a expirat. Aşa că de astăzi, ne întoarcem la birocraţie.

”Persoana interesată se va prezenta la medicul de familie sau medicul din spital, va prelua prelua constatatorul de deces. Cu acesta se va prezenta la serviciul public comunitar de evidenta persoanelor sau la primaria unde nu avem astfel de servicii pentru a inregistra actul de deces”, anunță directorul Direcției de Evidență a Persoanelor din Caraș-Severin, Corina Vârvori. 

Aceeaşi procedură greoaie se aplică din nou şi în cazul nou-născuţilor. Părinţii trebuie să facă iar aceleaşi drumuri inutile cu teancul de acte după ei.

”În cazul nașterii, părinții se prezintă la medic unde vor primi constatatorul de naștere după care unul din părinți sau altă persoană, un alt aparținător se poate prezenta la starea civila pentru a declara nasterea copilului”, mai spune aceasta.

Aşa încearcă România să reducă riscul de infectare. Oamenii cer ca măsura din starea de urgenţă să fie prelungită.

”Era mai eficientă pentru cetăţean, nu trebuia să expună atâta posibilelor riscuri de îmbolnăvire”, spune un cetățean.

”Trebuie să mergi de unde l-a dus pe bolnav până la evidenţă, înapoi aici la spital şi iar înapoi la primărie ca să poţi să scoţi certificatul de deces”, mai spune altcineva.

Revenirea la birocraţie nu este nici pe placul autorităţilor locale.

”Am prefera să revenim la forma avuta in timpul starii de urgenta adica aceea de declararea decesului online evitand contactul cu personalul din cadrul serviciului”, spune Vasile Covaciu, șeful Serviciului de Stare Civilă din Târgu Mureș.

Deocamdată însă, legea e lege şi trebuie respectată. Aşa că oamenilor nu le rămâne decât să se înarmeze cu răbdare. Dar şi cu măşti de protecţie şi cu dezinfectant.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Sunteţi de acord ca permisul auto să poată fi obţinut de la 17 ani?

Observator » Stiri sociale » Visăm la digitalizare, dar ne întoarcem la birocraţie și la plimbările între ghişee, cu teancul de acte după noi