Video Voluntarii din Cluj, în ajutorul Direcției de Sănătate Publică
Cand statul este depăşit, voluntarii salvează situaţia. La Cluj, persoanele infectate cu COVID-19 au la dispoziţie o nouă linie telefonică dedicată lor, la care răspund voluntarii unei asociaţii. Ideea a venit după ce tot mai mulţi bolnavi s-au plâns că la DSP nu le răspunde nimeni. Voluntarii nu fac anchete epidemiologice, dar oferă îndrumare şi suport emoţional bolnavilor.
- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
- Deși nu pot lua locul DSP, voluntarii ajută cum pot
- Munca de voluntar nu este deloc ușoară, în vreme de pandemie
- Cele mai importante știri ale zilei, la Observator 19
Peste 100 de voluntari lucrează cot la cot cu angajaţii Direcţiei de Sănătate Publică. Sunt tineri care au înţeles că numai împreună putem depăşi criza sanitară. Zi de zi, le răspund la telefon celor care au nevoie de îndrumare sau alinare.
Sonia, voluntar: Ieri am anunţat o domnişoară că este pozitivă şi am simţit efectiv cum i se termină vocea şi a început să vorbească cu sughiţuri. Şi a fost foarte ciudat să dau aşa o veste proastă.
Mircea Abrudean, prefect Cluj: Încercăm să îi lămurim pe oameni, pentru că sunt persoane pozitive care sunt acasă şi se plângeau de faptul că nu răspunde nimeni la DSP. Fac menţiunea că nu vorbim de anchete epidemiologice, pentru că acelea sunt realizate de către DSP Cluj din altă parte.
Munca voluntarilor nu este deloc uşoară. De multe ori, trebuie să fie şi psihologi pentru cei care află că sunt infectaţi cu coronavirus.
Adina, voluntar: Te confrunţi cu foarte multe tipologii de persoane, dar nu ştiu, bucuria lor când te sună şi în sfârşit găsesc pe cineva la marginea, la capătul liniei, te încarcă cu o energie foarte faină şi pozitivă şi. E ceva care merită trăit oricum, câteva ore pe zi cred că oricine îşi poate rupe şi să vină să ajute puţin.
Înainte de a răspunde la telefon, voluntarii trec printr-un instructaj. Trebuie să ştie să răspundă la orice întrebare.
Cornel Hoza, preşedinte Asociatia Beard Brothers: Ce anume trebuie să facă dacă sunt pozitivi, ce anume trebuie să facă dacă au intrat în contact cu o persoană pozitivă, la cine se adresează în caz că li se face rău.
Call-center-ul a fost realizat cu sprijinul STS şi al ISU Cluj şi este deschis în fiecare zi, de la ora 8 până la ora 22.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰