Video Zboruri tot mai rare, pasageri din ce în ce mai nemulţumiţi. Companiile aeriene anulează cursele, pentru ca aeronavele să nu zboare goale
Scenariul de la începutul pandemiei pare că se repetă. Companiile aeriene au început să anuleze din nou zborurile, din lipsă de pasageri. Cum nu vor ca aeronavele să zboare aproape goale, au preferat să renunţe la zeci de curse. O mulţime de destinaţii sunt vizate, printre care Bruxelles, Madrid sau Atena.
Pe site-urile de socializare curg zeci de comentarii. Oamenii se plâng că au cumpărat bilete de avion, că le-au fost anulate cursele şi că li s-a propus să zboare în altă zi decât cea planificată. Explicaţia?
"Ne ajustăm nivelul de zbor, ajustăm orarul zborurilor noastre. Probabil, vom avea cu 30-40% mai puţine zboruri. Avem un număr de pasageri pe zbor care nu permite societăţii să opereze, nici măcar profitabil, dar în condiţii de bună siguranţă", transmite Oana Petrescu, director general companie low-cost
Restricţiile i-au făcut pe mulţi pasageri să renunţe la zboruri
WizzAir, RyanAir, BlueAir şi Lufthansa. Sunt doar câteva dintre companiile care au anulat curse.
- Distracţie pe pârtie, după model austriac. Accesul în telecabină sau telegondolă ar putea fi permis doar cu...
- Noile restricţii îngroaşă rândurile românilor vaccinaţi. Imunizări-record cu prima doză, după introducerea...
- Doar două paturi ATI mai sunt libere în Bucureşti, pentru pacienţii COVID. Care este situația din țară
Vizate sunt aproape toate destinaţiile. Dacă până acum se zbura la Munchen, Praga, Torino, Bruxelles, Liverpool sau Amsterdam de câteva ori pe săptămână, în unele cazuri acum a rămas o singură cursă.
"Probabil nu sunt vaccinaţi şi din cauza asta au renunţat să vină sau să plece. Eu sunt vaccinata, mi-am facut datoria", este de părere un călător.
"Observăm zilnic că sunt companii care anulează cursele pentru lunile următoare. e un trend legat de nivelul de vaccinare pe care il au pasagerii români", spune Cosmin Peşteşan, director CNAB.
De la o zi la alta, cel mai mare aeroport din ţară e tot mai pustiu. A scăzut numărul de pasageri cu 33 de mii în septembrie, în comparatie cu august. Şi vorbim şi de mai puţine curse. numai în septembrie s-au anulat peste 100 de zboruri.
"Octombrie şi noiembrie vom fi mult mai jos decât ne-am prognozat noi. Probabil să revină pe fondul sărbătorilor. Cred caă ne aşteaptă o iarnă grea, închişi în casă", spune Cosmin Peşteşan, director CNAB.
Cei cărora li s-au anulat zborurile pot primi banii înapoi
"Dacă notificarea vine cu mai puţin de 14 zile în care ar trebui să efectuăm zborul, atunci avem dreptul să ne recuperăm integral contravaloarea biletului achiziţionat sau rerutarea pe o altă companie aeriană sau emiterea unui voucher care poate fi folosit un an sau doi. Termenul stabilit este 7 zile. Nici înainte acest termen nu era respectat, dar mai ales în actualele conditii. Din experienta noastră, termenul variază între 30, 60 sau chiar 90 de zile", spune Roxana Ilinca, specialist turism.
Returnarea banilor ar trebui să se facă în 7 zile, dar uneori acest lucru durează chiar trei luni. Dacă zborul pierdut ne-a făcut să ratăm un eveniment important, spre exemplu semnarea unui contract, putem cere şi despăgubiri.
"Până la 600 de euro discutăm despre daune sau mai bine spus despăgubiri pe care directiva europeană le califică şi le dă persoanelor care au cursele anulate şi nu ajung la nicio înţelegere cu transportatorii" spune Adrian Cuculis, avocat.
Companiile aeriene sunt totuşi obligate să onoreze cel puțin 80% din zborurile programate pe un an, pe o rută, pentru a o putea păstra.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰