Stiinta

Cum au dispărut dinozaurii? Ce spun cercetătorii din Texas

De Sonia Simionov. Publicat pe 13.06.2020 la 19:56 Actualizat pe 14.06.2020 la 04:15

Cum au dispărut dinozaurii? E dilema la care au răspuns cercetătorii uneia dintre cele mai prestigioase Universităţi din Texas. În urmă cu 66 de milioane de ani un asteroid gigant ar fi ras totul de pe faţa Pământului. Mai exact, meteoritul a căzut pe Pământ cu forţa a 10 miliarde de bombe atomice.

• Pământul a fost lovit de un asteroid de 15 kilometri.
  • Impactul cu asteroidul a dus la schimbarea climei pe Terra.

Au apărut în urmă cu aproape 250 de milioane de ani, arată studiile. Am ales să vă spun despre extincţia dinozaurilor lângă un Triceratops. Pentru că e o specie ...erbivoră.

Peste 10 mii de specii de păsări-donizauri au existat pe Pământ, iar cei mai înalţi bipezi, cum ar fi Tiranozaurii, ajungeau chiar la 18 metri înălţime.

În urmă cu 66 de milioane de ani, Pământul a fost... resetat. Un asteroid gigant, de 15 kilometri în diametru, a lovit zona Yucatan, din Mexic, cu o putere a 10 miliarde de bombe atomice.

Ghinionul a făcut ca meteoritul să cadă într-un unghi de 60 de grade, ceea ce dus la împrăştierea a 325 de milioane de tone de sulf în atmosferă.

Craterul produs de asteroid a avut 100 de kilometri diametru şi 30 de kilometri adâncime. Interesant este că nici impactul, nici tsunami-ul de după şi nici incendiile provocate de meteorit nu au dus la extincţia dinozaurilor.

Însă, toate la un loc au modificat clima pe întreaga planetă, spun cercetătorii. Răcirea globală a perturbat fotosinteza şi a ucis plantele... fapt ce a dus la colapsul lanţului alimentar... deci şi dispariţia, rapidă, a dinozaurilor.

În articolul

Cum au dispărut dinozaurii? Ce spun cercetătorii din Texas

:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp

urmează pe observator

Social • la 11:35

Consilier local din Câmpia Turzii, poză cu Mia Khalifa la postarea în care laudă o elevă cu 10 la Bac

• Consilierul a distribuit o fotografie a unei vedete din filmele pentru adulți.
  • Mii de oameni au reacționat la postarea acestuia.
Vremea • la 10:55

Alertă meteo ANM cod portocaliu, 7 iulie. Furtuni, ploi şi grindină în 16 judeţe

• Codul portocaliu de ploi, vânt puternic și grindină este valabil în 16 de județe.
  • În regiunile sud-estice, meteorologii anunță disconfort termic.
Social • la 10:54

Tânăr filmat când fură haine și jucării de pe scara blocului. Hoțul nici măcar nu s-a grăbit

• S-a întâmplat puțin după miezul nopții, iar furtul a fost surprins de camerele de supraveghere de pe scară.
  • Potrivit mesajului care însoțește imaginile, bărbatul a furat haine de bebeluș și două trotinete.
Vezi toate știrile noi