Cum au dispărut dinozaurii? Ce spun cercetătorii din Texas

De Sonia Simionov.
Publicat: 13.06.2020, 19:56.
Actualizat: 14.06.2020, 04:15

Cum au dispărut dinozaurii? E dilema la care au răspuns cercetătorii uneia dintre cele mai prestigioase Universităţi din Texas. În urmă cu 66 de milioane de ani un asteroid gigant ar fi ras totul de pe faţa Pământului. Mai exact, meteoritul a căzut pe Pământ cu forţa a 10 miliarde de bombe atomice.

Au apărut în urmă cu aproape 250 de milioane de ani, arată studiile. Am ales să vă spun despre extincţia dinozaurilor lângă un Triceratops. Pentru că e o specie ...erbivoră.

Peste 10 mii de specii de păsări-donizauri au existat pe Pământ, iar cei mai înalţi bipezi, cum ar fi Tiranozaurii, ajungeau chiar la 18 metri înălţime.

În urmă cu 66 de milioane de ani, Pământul a fost... resetat. Un asteroid gigant, de 15 kilometri în diametru, a lovit zona Yucatan, din Mexic, cu o putere a 10 miliarde de bombe atomice.

Ghinionul a făcut ca meteoritul să cadă într-un unghi de 60 de grade, ceea ce dus la împrăştierea a 325 de milioane de tone de sulf în atmosferă.

Craterul produs de asteroid a avut 100 de kilometri diametru şi 30 de kilometri adâncime. Interesant este că nici impactul, nici tsunami-ul de după şi nici incendiile provocate de meteorit nu au dus la extincţia dinozaurilor.

Însă, toate la un loc au modificat clima pe întreaga planetă, spun cercetătorii. Răcirea globală a perturbat fotosinteza şi a ucis plantele... fapt ce a dus la colapsul lanţului alimentar... deci şi dispariţia, rapidă, a dinozaurilor.