A fost rezolvat misterul navei fantomă care a apărut după 9 ani, fără echipaj
Autorităţile din Myanmar au avut nevoie de câteva zile pentru a rezolva misterul navei-fantomă care a apărut în apele teritoriale ale ţării, fără urmă de echipaj. Iar povestea vasului ruginit, lung de peste 170 de metri, nu are tocmai legătură cu fantomele.
Autorităţile din Myanmar au avut nevoie de câteva zile pentru a rezolva misterul navei-fantomă care a apărut în apele teritoriale ale ţării, fără urmă de echipaj. Iar povestea vasului ruginit, lung de peste 170 de metri, nu are tocmai legătură cu fantomele.
Imediat ce a fost raportată apariţia bizară a navei în zona coastelor Myanmarului, autorităţile locale au demarat o anchetă pentru a rezolva misterul vasului-fantomă.
Uriaşa navă care poartă numele "Sam Rataulangi PA1600", de 177 de metri lungime şi care era sub pavilion indonezian, plutea fără să aibă echipaj şi nici încărcătură.
După câteva zile de investigaţii la bordul ruginit al vasului, poliţiştii şi experţii navali au găsit primele indicii. Le-au atras atenţia urmele a două cabluri de la prora, fapt ce i-a ajutat enorm în dezlegarea misterului.
Cum a fost rezolvat misterul
Anchetatorii au extins cercetările şi au reuşit să identifice în larg o navă cu 13 marinari indonezieni la bord. Luaţi la întrebări, au furnizat exact răspunsurile de care aveau nevoie investigatorii din Myanmar.
Nava celor 13 indonezieni a tractat vasul aşa-zis fantomă. Convoiul avea ca destinaţie o fabrică dintr-un port din Bangladesh, unde vasul ruginit urma să fie dezmembrat.
În apropiere de coastele Myanmarului însă, o puternică furtună pe mare a dat peste cap planurile. Cablurile de tractare au dat semne că se vor rupe. Aşa că marinarii le-au tăiat şi au abandonat nava. Ei şi-au continuat drumul, fără să anunţe pe nimeni. Vasul a plutit în schimb în derivă, până a ajuns în apropierea ţărmului, unde, în cele din urmă, a eşuat.
Apariţia bizară din marea acoperită de ceaţă, dar şi tăcerea marinarilor, au alimentat astfel povestea că "Sam Rataulangi PA1600" este o navă fantomă.
În continuare, însă, sunt lucruri neclare legate de situaţia navei, care sunt discutate acum chiar la nivel diplomatic între oficialii din Myanmar şi Indonezia. Proprietarul nu este cunoscut. BBC spune că se bănuieşte că ar fi din Malaezia.
Nu este clar nici ce s-a întâmplat cu nava în ultimii ani sau la ce a fost folosită. Construit în 2001, uriaşul vas a fost văzut ultima dată în urmă cu 9 ani, în 2009. Singura certitudine e că autorităţile din Myanmar s-au trezit cu un colos ruginit de peste 26 de mii de tone, de care vor acum să scape.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰