NASA a anunțat că există apă pe Lună: "Avem confirmarea că apa este prezentă pe suprafața luminată a lunii". Video

De Cristian Ionescu.
Publicat: 26.10.2020, 19:55.
Actualizat: 26.10.2020, 20:23

S-ar putea să existe mai multă apă pe Lună decât se credea anterior, inclusiv pe suprafața sa luminată de soare, iar această apă ar putea fi utilizată ca resursă în timpul viitoarelor misiuni.

Există apă pe Lună, au anunțat cercetătorii

Cercetătorii NASA au confirmarea că există apă pe Lună

nasa.gov

Două studii publicate în revista Nature Astronomy au rezultate extraordinare, iar cercetătorii și-au împărtășit descoperirile în cadrul unei conferințe de presă, la NASA.

Cercetarea se bazează pe datele colectate de Lunar Reconnaissance Orbiter al NASA, pe orbită în jurul lunii din iunie 2009, precum și de telescopul aerian al Observatorului stratosferic pentru astronomie în infraroșu, denumit SOFIA.

În primul studiu, cercetătorii au folosit telescopul SOFIA pentru a observa luna la o lungime de undă care a dezvăluit semnătura apei moleculare, sau H2O, potrivit nasa.gov.

Paul Hertz, directorul diviziei de astrofizică de la Direcția Misiunii Științifice a NASA: "Pentru prima dată, s-a confirmat că apa este prezentă pe suprafața luminată de soare a lunii. Aveam indicații că H2O - apa familiară pe care o cunoaștem - ar putea fi prezentă pe partea luminată de soare a lunii. Acum știm că este acolo. Această descoperire ne provoacă înțelegerea suprafeței lunare și ridică întrebări interesante despre resursele relevante pentru explorarea spațiului".

Citește și:

Dacă aţi surprins imagini care pot deveni o ştire, ni le puteţi trimite pe WhatsApp la numărul 0722.699.800, pe pagina de Facebook Observator sau pe mail, la adresa [email protected].