Video NASA revine cu noi informații despre Apophis, după ce asteroidul a trecut, pe 5 martie, la o distanţă de 17 milioane de kilometri de Pământ

Pământenii pot răsufla ușurați după ce agenția spațială americană NASA a confirmat că planeta este „în siguranță” pentru următorii cel puţin 100 de ani, în fața asteroidului Apophis..

Veronica Micu
de Veronica Micu

la 28.03.2021, 15:05

NASA revine cu noi informații despre Apophis, după ce asteroidul a trecut, pe 5 martie, la o distanţă de 17 milioane de kilometri de Pământ - shutterstock.com
  • Pe 13 aprilie 2029, asteroridul Apophis este aşteptat să treacă la o distanţă de 32.000 de kilometri de suprafaţa terestră.

NASA, care a considerat Apophis unul dintre cei mai periculoși asteroizi pentru Pământ, după descoperirea sa în 2004, a eliminat orice ameninţare posibilă pentru următorul secol.

Anterior, fusese estimat că o apropiere ar putea avea loc în 2029 şi 2036, apoi pentru 2068.

„Un impact în 2068 nu mai este în sfera posibilităţii şi calculele noastre nu arată vreun risc de impact pentru următorii cel puţin 100 de ani”, a spus Davide Farnocchia, cercetător Nasa, potrivit BBC News.

Botezat după zeul egiptean al haosului şi întunericului, Apophis are diamentrul de 340 de metri. Asteroidul a trecut, pe 5 martie, la o distanţă de 17 milioane de kilometri de Pământ, ocazie cu care astronomii au putut să folosească observaţiile radar pentru a-şi perfecţiona estimarea orbitei asteroidului în jurul Soarelui. Astfel, ei au eliiminat cu încredere orice risc de impact în 2068 şi mult după aceea.

Pe 13 aprilie 2029, asteroridul este aşteptat să treacă la o distanţă de 32.000 de kilometri de suprafaţa terestră, o zecime din distanţa dintre Pământ şi Lună. Atunci, el va putea fi observat cu ochiul liber din emisfera estică a Pământului (Asia, Africa şi părţi din Europa).

Asteroizii care se pot apropia ameninţător de Pământ, botezaţi după roboţi din saga "Star Wars"

NASA urmăreşte mai mulţi asteroizi care se pot apropia ameninţător de Pământ. Ei sunt caracterizaţi drept PHA (Potentially Hazardous Asteroids, asteroizi potenţial periculoşi) şi au fost botezaţi după roboţi din saga „Star Wars”.

Între aceştia sunt:

• DA - descoperit în 1950, dispărut şi revenit jumătate de secol mai târziu, e posibil ca el să se apropie mai mult de Terra pe 16 martie 2880;
  • RF12 - descoperit în 2010, asteroidul cu diametru estimat la 7 metri are 4,7% şanse să lovească Pământul, iar acest lucru s-ar putea întâmpla pe 5 septembrie 2095;
  • HG2 - descoperit în 2012, asteroidul cu diametru de 14 metri ar putea lovit Pământul pe 12 februarie 2052, potrivit predicţiilor NASA.

Potrivit news.ro, în cazul asteroizilor mici este foarte posibil ca ei să ardă la intrarea în atmosferă.

Asteroidul Apophis a fost descoperit în anul 2004

Asteroidul (99942) Apophis face parte din categoria asteroizilor potențial periculoși. Un asteroid se numește potențial periculos dacă îndeplinește în același timp două condiții.

Prima condiție este ca distanța minimă între orbita asteroidului și orbita Pământului să fie mai mică de 7,5 milioane de km, ceea ce înseamnă aproximativ 19,5 distanțe Pământ-Lună, iar a doua condiție este ca diametrul asteroidului să fie mai mare de 140 de metri.

"Acest asteroid a fost descoperit în anul 2004 la Kitt Peak National Observatory din SUA, iar în anul 2013 a fost observat prima oară și de la Observatorul astronomic din Galați.

Observațiile astrometrice realizate atunci au contribuit la determinarea unei orbite cât mai precise pentru acest asteroid. Perioada de rotație în jurul Soarelui este de 0,89 ani tereștri, iar diametrul estimat a acestui asteroid este cuprins între 220 și 680 m.

Asteroidul (99942) Apophis a fost observat în noaptea de 26 – 27 februarie 2021, la Observatorul astronomic din cadrul Complexului Muzeal de Ştiinţele Naturii „Răsvan Angheluţă” Galaţi, de către echipa formată din Ovidiu Tercu – coordonatorul observatorului astronomic, Gabriel Neagu și Ana Lupoae, membrii ai Astroclubului ”Călin Popovici”.

Observațiile astrometrice și fotometrice realizate au avut ca scop dezvoltarea competențelor investigaționale în domeniul cercetării științifice ale elevilor", a anunțat, la începutul lunii martie Observatorul Astronomic "Răsvan Angheluţă" Galaţi.

Credeţi că se vor înmulţi atacurile urşilor în România?

Observator » Stiinta » NASA revine cu noi informații despre Apophis, după ce asteroidul a trecut, pe 5 martie, la o distanţă de 17 milioane de kilometri de Pământ