Antena Meniu Search
x

Emoticoane noi, efecte ale pandemiei de coronavirus

O imagine face cât o mie de cuvinte! E valabil şi-n online, unde comunicarea s-a adaptat pandemiei. Faimoasele emoticoane au şi ele măşti acum, iar noile simboluri inventate special pentru coronavirus înlocuiesc mesajele tradiţionale. Iată cum a luat naştere un nou limbaj al lumii virtuale.

Francesca Simionescu
de Francesca Simionescu

la 31.05.2020, 03:02

Vezi și
  • Traficul de Internet a crescut cu 30% în izolare.
  • Emoticoanele cu mască au fost intens folosite.

Poate una dintre cele mai mari provocări ale acestei perioade a fost să fim alături de cei dragi. Am reuşit să fim aproape cu ajutorul mesajelor şi am reuşit să ne exprimăm emoţiile prin intermediul simbolulilor. Este un fenomen despre care o să vorbim cu experţii în domeniu, ca să-l înţelegem mai bine.

În cei 20 de ani care au trecut de când un tânăr japonez a transformat pentru prima oară o emoţie într-un emoticon, un întreg limbaj digital s-a dezvoltat. De la un simplu zâmbet pus într-un disc galben, am ajuns astăzi la peste 3.300 de simboluri, cu tot atâtea înţelesuri.

Ştefania Kadima, expert social media: Este vorba despre un vocabular, un dicţionar foarte complex în sine pe care tinerii şi adolescenţii îl ştiu, sunt foarte obişnuiţi cu el, sunt maeştri în a-l folosi. Mulţi dintre ei nici nu folosesc cuvinte, folosesc doar simbolurile şi feţele, expresiile pe care ţi le oferă platformele de socializare sau platformele de texting. Şi pot transforma propoziţii întregi prin emoticoanele acestea.

S-a întâmplat şi când pandemia de coronavirus ne-a forţat să comunicăm de la distanţă. Am învăţat să ne zâmbim din faţa unor ecrane şi din spatele unor măşti... virtuale.

Dacă înainte nici nu ştiam că există aceste emoji-uri, acum au devenit o modă. Ne referim la microb, care a fost folosit de foarte multe ori,  la faţa care poartă o mască şi la toate celelalte care descriu simptomele provocate de COVID-19.

Ştefania Kadima, expert social media: Foarte rar mai găsim mesaje care să nu aibă deloc emoticoane în ele pe reţelele de socializare.

Dar cel mai folosit emoji în vremea pandemiei e cel al mâinilor împreunate în semn de rugăciune. Îl folosim ca să ne dăm speranţă, pentru a mulţumi eroilor din prima linie sau pentru a-i încuraja pe cei aflaţi în suferinţă. Din grija pentru ceilalţi, a apărut şi un nou simbol pe Facebook: o inimă îmbrăţişată.

Ştefania Kadima, expert social media: Mesajele transmise în scoial media şi de branduri şi de oameni, în perioada aceasta, sunt foarte calde, apropiate, foarte umane şi empatice deci şi folosirea emojiurilor alături de haştagurile care au devenit foarte, foarte populare: #stamacasa, #totulvafibine.

Şi cât am stat acasă, ne-am refugiat în lumea virtuală. În vârful pandemiei, consumul traficului de Internet a crescut cu aproape 30%. Reţelele de socializare au bătut orice record.

Ştefania Kadima, expert social media: Le-au folosit mai mult decât înainte, pentru a compensa lipsa de interacţiune umană din offline. Şi grupe de vârstă diferite. De exemplu, avem copii acum care cu siguranţă ştiu ce înseamnă Zoom şi Skype în masă, deşi înainte nu ştiau probabil deloc de platformele acestea.

E o lecţie pe care o lasă în urmă pandemia: avem nevoie să-i simţim aproape pe cei dragi. Şi pentru a comunica, uneori nu e nevoie de cuvinte.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Vă tentează să mergeţi în vacanţă cu rulota în loc să vă cazaţi la hotel?

Observator » Tehnologie » Emoticoane noi, efecte ale pandemiei de coronavirus