(P) 6 metode prin care poți să-ți promovezi afacerea
Ești manager sau antreprenor? Cu siguranță știi că o afacere nu se poate dezvolta fără promovare. Oricât ai aștepta să vină clienții la tine și să-și descopere produsele sau serviciile, tot mai multe rezultate vei obține dacă vii în întâmpinarea nevoilor lor și le prezinți ceea ce faci.
În istoria îndelungată a marketingului au fost testate o mulțime de strategii offline și metode de promovare online, însă scopul acestora a fost dintotdeauna același: creșterea brandului și atragerea și fidelizarea clienților. Pentru a spori vânzările companiei tale este de preferat să te bazezi pe mai multe metode de promovare. Iată câteva modalități eficiente prin care poți să-ți faci reclamă:
1. Utilizarea materialelor promoționale
Cu toate că mulți antreprenori mizează foarte mult pe promovarea online, nu toată lumea are acces la internet. În funcție de specificul business-ului tău și publicul țintă, s-ar putea să-ți fie de folos bannerele, pliantele, afișele sau autocolantele auto. Toată lumea a auzit de flyere și broșuri, iar acele mici hârtii colorate care conțin puțin text, imagini și date despre produsele sau serviciile firmei tale pot fi extrem de eficiente în cazul unei afaceri locale. De exemplu, dacă deții un restaurant, împărțirea unor pliante poate crește considerabil rata de succes a localului, însă acest lucru nu este la fel de productiv pentru un magazin online. Utilizarea materialelor promoționale reprezintă o metodă de promovare clasică, relativ ieftină, dar de mare impact.
2. Comunicate de presă
Urmează să lansezi noi produse sau servicii ori să participi la un eveniment important? Transformă activitățile interne în publicitate prin transmiterea unor comunicate de presă către publicațiile și website-urile de știri care au tangență cu domeniul de activitate al companiei tale. Încearcă să găsești întotdeauna subiecte care să stârnească interesul presei și, implicit, al cititorilor, însă ai grijă să alegi cum trebuie publicațiile pentru a ajunge la potențialii clienți.
3. Email marketing
Această metodă de promovare poate fi inclusă în categoria “Oldie, but goldie!”. Cu toate că este una dintre cele mai vechi strategii de marketing online, încă se numără și printre cele mai eficiente. În momentul în care vrei să le comunici clienților informații cu privire la noile produse sau servicii, promoții, oferte, reduceri sau alte tipuri de campanii, poți să ajungi cu ușurință la persoane din targetul tău, direct în căsuța lor de email. Mai mult, ai posibilitatea de a include pe site-ul companiei tale un buton vizibil pentru a abonare la newsletter, astfel încât clienții tăi să aleagă chiar ei să primească reduceri de nou membru, vouchere, reduceri, etc.
4. Social Media
Rețele sociale au devenit atât de importante printre utilizatori încât am putea spune că, atât în postura de brand cât și de om, dacă nu ai un cont social media, nu exiști. Și, dacă ne gândim că ai ocazia de a interacționa foarte ușor cu clienții și de a-i cunoaște fără niciun cost sau cel mult cu mici cheltuieli, de ce să nu profiți de această șansă?! Platforme precum Facebook, Twitter, LinkedIn sau Instagram îți oferă oportunitatea de a ajunge la audiența ta. Ai posibilitatea de a-ți face cunoscute produsele sau serviciile, însă totul prin intermediul unei strategii de promovare atent gândite, care include conținut de calitate, relevant și cu potențialul de a deveni viral.
5. Networking
O bună variantă de promovare o reprezintă și networking-ul. Participă la conferințe din domeniul de activitate al firmei, găzduiește evenimente proprii sau folosește-te de prieteni care să te recomande celor interesați. Mai exact, vorbim de strategia word-of-mouth marketing, respectiv promovarea din gură în gură. Încearcă să-i faci pe oamenii din jurul tău să te recomande altor persoane atunci când știu că alții pot avea nevoie de serviciile pe care le oferi.
6. Optimizare SEO
Fără îndoială cuvântul SEO a ajuns și la urechile tale în ultima vreme. Dacă nu știi exact despre ce este vorba, află că este o prescurtare a expresiei “search engine optimization”, care face referire la încorporarea de cuvinte cheie ce au legătură cu produsele sau serviciile de pe site-ul companiei tale astfel încât utilizatorii să ajungă mai repede la tine atunci când caută acei termeni în motoarele de căutareprecum Google.
Rezultatele pe care poți să le obții prin aceste metode de promovare nu vor fi vizibile peste noapte, însă dacă ești perseverent și, mai ales, aloci și un buget pentru marketing, business-ul tău va crește semnificativ. Cu siguranță există o mulțime de strategii la care poți apela, de aceea nu trebuie să excluzi din start nicio variantă pentru că fiecare dintre ele are rolul de a-ți extinde afacerea.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰