Ce este bubble tea sau boba, băutura care are mare succes şi în România. Afacerea se extinde rapid, deşi preţurile nu sunt mici
O băutură celebră în Asia şi Statele Unite face furori printre copiii şi adolescenţii români. Celebrul ceai cu lapte, arome de fructe şi boabe de tapioca a devenit viral pe reţelele de socializare. Iar tinerii pasionaţi de cultura asiatică stau la coadă ca să îşi cumpere băutura, deloc ieftină, doar pentru a o posta pe Instagram sau Tik Tok.
De Ioana Matei la 31.07.2022, 21:55"Mi-am luat un bubble tea cu pepene roşu şi ce mai pun ei aici, jeleurile astea". Colorat, aromat şi mai ales instagramabil, bubble tea face senzaţie printre noua generaţie. Ema are zece ani şi a aflat de băutura colorată de pe Youtube: "Cred că e la modă pentru că mulţi oameni faimoşi au gustat şi a început să fie în trend. M-a atras pentru că am vrut să văd ce gust au şi biluţele astea". Din 10 clienţi, cam opt sunt copii. "A spus o fată că a băut cea mai bună boba din oraş şi bum, coadă de 200 de persoane", povesteşte Alexandru Câmpeanu, angajat. Băutura exotică îi atrage şi pe cei care caută experienţe originale. "Îmi place, în general, tot ce e atipic, tot ce e nou. Într-o zi caniculară, e perfect ceaiul ăsta", crede o femeie.
Ce este bubble tea sau boba. Băutura e la mare căutare şi în România
Ceaiul colorat a apărut în urmă cu 20 de ani în Taiwan: "Este ceai cu lapte. Şi cu nişte tapioca. Tapioca este o legumă". "Asta e toată atracţia. Practic, bei băutura şi mai şi mănânci ceva. Ori cu aromă de zahăr, ori cu aromă de fructe", spune Alexandru Câmpeanu, angajat. Cu lapte, iaurt sau simplu, ceaiul vine în cel puţin 20 de arome fructate. "Toată lumea venea cu băutura de pe Tik Tok. Că voiau şi ei băutura asta, fix băutura asta", adaugă Alexandru Câmpeanu, angajat.
Popularitatea costă. Preţul unei bubble tea este cuprins între 20 şi 30 de lei, în funcţie de mărime şi de ce ce adăugăm în el. Doar de la începutul verii, în Capitală s-au deschis cel puţin zece localuri specializate în bubble tea care vând sute de băuturi zilnic. "O să deschid încă unul. Avem spaţiu, avem de toate", susţine Thi Tuyet Quyen, patron local.
Odată cu succesul trupelor de muzică K-Pop şi a serialelor sud-coreene în rândul adolescenţilor, tot mai multe produse asiatice au devenit populare. Cel mai bine se vând deserturile din orez, umplute cu pastă de fructe, supele instant şi sosurile chinezeşti.