Antena LIVE

Curs valutar

Despăgubiri Wizz Air. Ce drepturi au pasagerii afectaţi de amânarea sau anularea curselor. Reacţia companiei după haosul de pe aeroporturi

Aeroporturile au devenit un calvar şi zborurile - o ruletă. Tot mai mulţi români au fost afectaţi de amânarea sau anularea curselor aeriene în ultimele zile. În acest sens, reprezentanţii companiei Wizz Air au transmis care sunt despăgubirile pe care aceştia le pot primi. 

De la 12.07.2023, 18:34
WhatsApp
Despăgubiri Wizz Air. Ce drepturi au pasagerii afectaţi de amânarea sau anularea curselor. Reacţia companiei după haosul de pe aeroporturi Shutterstock

Wizz Air a transmis, miercuri, într-un comunicat de presă, clarificări pentru pasagerii ale căror zboruri au suferit, în ultima perioadă, întârzieri semnificative sau anulări. 

Astfel, Wizz Air aminteşte că, în cazul întârzierilor care au rezultat într-o aşteptare de peste cinci ore, pasagerii au posibilitatea, prin intermediul call center-ului, să solicite reprogramarea zborului, în limita locurilor disponibile, să primească rambursarea a 120% din tariful iniţial achitat, sub formă de WIZZ credit pentru rezervările viitoare, sau să le fie rambursată valoarea integrală a biletului.

Ce se întâmplă cu pasagerii afectaţi de anulările zborurilor Wizz Air

În cazul anulărilor, pasagerii au aceleaşi opţiuni de reprogramare sau rambursare, pe care le pot accesa online. Pasagerii afectaţi de anulări îşi pot reprograma călătoria online gratuit pe zboruri ulterioare, în limita locurilor disponibile, accesând contul Wizz Air, conform instrucţiunilor comunicate în notificarea trimisă prin e-mail. Pasagerii care au nevoie de asistenţă pentru reprogramarea zborului Wizz Air pot contacta Centrul telefonic pentru asistenţă specială şi solicita ajutor la numărul de telefon cu tarif normal, indicat pentru fiecare ţară.

Pe acelaşi subiect

Reprezentanţii companiei susţin că pasagerii afectaţi de întârzieri semnificative sau de anulări sunt informaţi cu privire la orice modificare a zborului prin intermediul aplicaţiei mobile, prin SMS şi e-mail şi pot obţine asistenţă de la agenţii de handling din aeroport responsabili de zborul respectiv.

"De asemenea, compania aeriană recomandă rezervarea biletelor direct la Wizz Air, pentru a primi în timp util toate informaţiile necesare despre posibilele modificări şi ce acţiuni pot întreprinde pentru zborurile lor afectate, dar şi pentru a beneficia de soluţiile self-service rapide şi disponibile non-stop, aflate la dispoziţia pasagerilor", scrie în comunicat.

Cazare pentru pasagerii al căror zbor este anulat sau redirecţionat

Totodată, în conformitate cu legislaţia europeană şi politica companiei, Wizz Air asigură cazarea peste noapte a pasagerilor într-un hotel, în cazul zborurilor anulate sau redirecţionate către o altă destinaţie decât cea iniţială, precum şi transferul pasagerilor între aeroport şi hotel. Atunci când următorul zbor Wizz Air către destinaţia iniţială este efectuat la o dată ulterioară, pasagerilor le este asigurată cazarea pentru zilele premergătoare zborului respectiv. În cazul reprogramării zborului şi achiziţionării unui nou bilet de la un alt operator aerian, pasagerilor le este asigurată cazarea pentru o singură noapte.

În cazul în care disponibilitatea redusă şi imposibilitatea agenţilor de handling de a găsi camere de hotel nu permit cazarea pasagerilor, aceştia sunt informaţi printr-un e-mail că pot căuta soluţii de cazare pe cont propriu, având ulterior opţiunea să solicite pe website-ul companiei aeriene restituirea sumei achitate, într-o valoare rezonabilă, pe baza documentelor care atestă rezervarea camerei(lor) de hotel.

Vouchere pentru apă şi alimente în cazul întârzierilor curselor Wizz Air

De asemenea, în cazul întârzierilor mai mari de două ore, pasagerii au dreptul la vouchere pentru apă şi alimente cu o valoare proporţională cu durata întârzierii.

"În situaţia perturbării operaţiunilor, cauzele pot fi de natură obiectivă (condiţii meteo, greve ale personalului aeroportuar sau ale controlorilor de trafic aerian, bird strikes, probleme de handling cu bagajele sau lipsa de personal la nivelul agenţilor de handling, probleme în fluxul de verificare de securitate etc.) sau subiectivă (verificările tehnice neplanificate, blocaje operaţionale etc.). În momentul când apare o situaţie neprevăzută, fie de natură subiectivă, fie obiectivă, Wizz Air face întotdeauna eforturi pentru a limita întârzierile şi pentru a evita anularea unui zbor. Întârzierea sau anularea oricărui zbor este ultima decizie luată după ce toate eforturile posibile au fost depuse pentru operarea normală a zborului respectiv. Prioritatea companiei este siguranţa pasagerilor, a echipajelor şi a aeronavelor sale", mai scrie în comunicatul companiei.

ANPC, "legată de mâini şi picioare" în haosul de pe aeroporturi

Horia Constantinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului, a declarat, luni, despre cazurile de curse aeriene anulate în ultimul moment, că dacă este vorba zboruri anulate de companii care nu îşi desfăşoară activitatea comercială pe teritoriul României, Autoritatea este legată de mâini şi picioare şi nu are altă cale decât notificarea prin Centrul European al Consumatorilor. El a precizat că încă de anul trect, într-o discuţie cu Comisia Europeană şi cu comisarul european pe justiţie şi protecţia consumatorului, a arătat că este nevoie de o structură operativă europeană.

Redactia Observator

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie. ...

wizz air aeroport avion curse intarzieri despagubiri pasageri
Întrebarea zilei
Aţi fost vreodată victima unei înşelătorii pe WhatsApp?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Singura propoziție din limba română care se citește la fel din ambele capete....
Fanatik.ro
Publicat 16.02.2025
Momentul în care un canoist a fost prins în gură și apoi scuipat de o balenă...
spotmedia.ro
Publicat 14.02.2025
Zelenski: Rusia se pregătește să trimită 100.000 de soldați în Belarus,...
spotmedia.ro
Publicat 13.02.2025
Iluzie optică virală | În această imagine sunt 4 lei, nu doar 2. Găsiți-i pe...
Gandul
Publicat 16.02.2025
Care este probabilitatea ca asteroidul Bennu să lovească Pământul şi să...
Adevărul
Publicat 16.02.2025
Laurențiu Reghecampf a cerut-o în căsătorie Corina Caciuc! Cum a reacționat...
A1
Publicat 16.02.2025
Horoscopul zilei de 17 februarie 2025. Racii sunt sfătuiți să gândească...
CaTine
Publicat 16.02.2025
Ce ținute poartă Alexandru Papadopol și Cristiana Luca la nunta lor! Actorul...
spynews.ro
Publicat 14.02.2025
Începe procesul Simonei Halep la New York! Avocații româncei au obținut o...
GSP
Publicat 11.02.2025
Care sunt cele mai „inutile” facultăți din România. Cu greu îți găsești...
Click.ro
Publicat 15.02.2025
Singurul mamifer cu sânge rece a uimit experții. Creatura neobișnuită a...
Useit
Publicat 16.02.2025
O celebră influenceriță a murit la doar 28 de ani. Fanii, în stare de șoc
Redacţia.ro
Publicat 13.02.2025
Schema banală prin care contabila și casiera au furat 360.000 de lei din bugetul...
libertatea.ro
Publicat 16.02.2025
Sam Asghari a vorbit despre relația lui cu Britney Spears. Cei doi s-au cunoscut...
ZU
Publicat 16.02.2025
Rulouri de pui cu mozzarella, șuncă și ceapă verde
Hello taste
Publicat 12.02.2025
Cum să sprijini copilul prin validarea emoțiilor sale
Deparinti
Publicat 15.02.2025
Fiica regretatei Lorena Rojas are 11 ani. Cum a crescut Lucianna alături de sora...
Happy
Publicat 14.02.2025
Cine este și cum arată iubita lui Ilie Bolojan: Ce salariu are președintele...
BZI
Publicat 12.02.2025
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Rinita alergică sau „febra fânului”. Cauze, simptome și tratament
Medicool
Publicat 16.02.2025