Studiu: Românii sunt mai prezenţi în magazinele virtuale. Cumpărăturile online au crescut cu peste 9%
Cele mai recente studii de piaţă arată că am început să cheltuim mai mult pentru cumpărăturile online. Suntem mai prezenţi în magazinele virtuale şi avem o forţă de cumpărare ceva mai mare.
De Redactia Observator la 04.06.2021, 13:42Deşi suntem recunoscuţi la nivel european ca fiind pe ultimele locuri în ceea ce priveşte cumpărăturile online, pandemia ne-a provocat să intrăm mai des în magazinele virtuale.
Cumpărăturile online au crescut cu peste 9% de la începutul pandemiei
În primele patru luni ale anului, românii au cheltuit în medie cu peste 9% mai mult pentru un coş de cumpărături online faţă de anul trecut, ceea ce înseamnă că valoarea medie a unei sesiuni de cumpărături a ajuns undeva la 245 de lei.
Observăm de asemenea şi o preferinţă pentru cumpărăturile făcute de pe telefon, peste 66%, adică aproape de două ori mai multe decât cele făcute de pe calculator sau laptop. Totuşi, cumpărăturile făcute pe desktop tind să aibă o valoare mai mare decât cele de pe mobil. Vorbim aici de produse mai scumpe care necesită mai mult timp de gândire, dar şi o siguranţă mai mare în ceea ce priveşte plata online.
Tendințele accentuate pentru cumpărăturile online sunt susținute și de cifre care indică o creștere a numărului de click-uri în magazinele online. În primele patru luni ale anului, internauţii au făcut peste 20 de milioane de clickuri, iar numărul total al tranzacţiilor s-a ridicat la aproape 360 de mii.