Maşina electrică "made in Romania" prinde 140km/h şi are 330 de cai putere. Cât va costa "Tesla românească"
România poate deveni în următorii ani un jucător important în industria maşinilor electrice. După ce în urmă cu două luni, la Bucureşti a fost prezentată prima maşină electrică produsă 100% în ţara noastră, un nou prototip a fost expus la Cluj-Napoca, în prezenţa premierului Nicolae Ciucă. Conceptul a fost realizat de un grup de finanţatori români, în urma unei investiţii de jumătate de milion de euro.
De Alex Prunean la 20.05.2022, 20:41Noua "Tesla românească" promite să fie una dintre cele mai performante vehicule electrice. Gândită, concepută şi dezvoltată la Cluj-Napoca, e pusă în mişcare de două motoare amplasate individual în roţile din spate. O inovaţie în domeniu, spun creatorii.
Maşina electrică produsă la Cluj poate atinge viteza maximă de 140km/h
Viteza maximă pe care o poate atinge această maşină este de 140 de kilometri la oră, iar autonomia celor doi acumulatori, în momentul de faţă, este de 350 de kilometri. O încărcare nu durează mai mult de 2 ore.
Mihai Matica, investitor: Dezvoltă o putere de 330 de cai. Încă suntem în faza de testare şi de ajustare a tuturor sistemelor maşinii.
- Tesla a fost scoasă din indicele de sustenabilitate S&P 500 ESG. Reacția furioasă a lui Elon Musk
- Cum arată uzina Tesla de 7 miliarde de dolari, construită de Elon Musk în Germania: "E o piatră prețioasă"
- Elon Musk a inaugurat prima fabrică Tesla din Europa. Miliardarul a predat personal primele maşini model Y clienţilor
Cu un design unic, caroseria este realizată din fibră de carbon.
Peter Szabo, designer: Am fost foarte atent să nu aibă nicio asemănare cu nicio maşină.
Reporter: Cât aţi lucrat la idee?
Peter Szabo, designer: La idee, câteva luni.
"Tesla românească" aşteaptă omolgarea RAR
Prototipul, început în urmă cu patru ani, a fost realizat de un start-up românesc împreună cu alţi pasionaţi de inginerie. Până acum, au pus la bătaie aproape 500 de mii de euro pentru acest proiect, care mai are de trecut un test şi anume omolgarea RAR, proces început în decembrie anul trecut.
Voicu Oprean, investitor CEO AROBS: Nu are cheie. Dacă nu are cheie nu poate fi maşină certificată din punct de vedere a autoritătii române. Deschiderea e cu senzori, se trece mâna prin faţa uşii, uşa sare şi cam aşa se deschide.
Premierul Nicolae Ciucă a testat maşina electrică produsă la Cluj
Printre primii care au avut ocazia să testeze maşina electrică s-a aflat şi prim-ministrul. Nicolae Ciucă s-a aşezat pe scaunul şoferului, dar nu a îndrăznit să dea o tură la volanul prototipului.
Nicolae Ciucă, premier: Este impresionant. Este un lucru cât se poate de evident că la Cluj are loc un proces cât se poate de dinamic în ceea ce priveşte cercetarea, dezvoltarea, inovarea şi faptul că se gândesc să treacă la producţie de serie este un lucru care pentru noi ca ţară trebuie să ne facă mândri.
Deşi nu are încă un nume, iar preţul nu a fost stabilit, investitorii se pregătesc să lanseze o mini producţie de serie. Modelul ar putea concura cu un alt prototip realizat 100% pe meleagurile mioritice şi prezentat în luna martie la Bucureşti. Acesta din urmă ar putea ajunge pe şosele în următorii trei ani. Preţul de vânzare ar putea fi între 80 de mii şi 150 de mii de euro.