Record negativ la CFR Călători. Trenurile au înregistrat 3 ani și 7 luni de întârzieri de la începutul anului
Întârzieri cu anii la CFR. Călătorii au aşteptat, împreună, în 2022, atenţie, aproape patru ani ca să ajungă la destinaţie. La solicitarea Observator, reprezentanţii companiei de stat spun că de vină pentru asta sunt, mai degrabă, vremea şi infrastructura feroviară. Dar dau asigurări că au început să facă modernizări cu bani europeni. Până când vom putea călători, însă, cu mai mult de 45 de kilometri pe oră, în medie, pe căile ferate române, e cale lungă.
De Greta Neagu la 21.10.2022, 20:59"Stimaţi călători, trenul InterRegio în direcţia Deva are o întârziere de aproximativ 40 de minute. Vă rugăm să ne scuzaţi!"
"Scuze. Atât."
"Vă încălzesc cu ceva?"
"Cu absolut nimic."
- Imagini dezolante în trenurile CFR. Inspectorii ANPC au dat amenzi de 30.000 de lei şi au oprit 9 garnituri:...
- Trenurile merg din nou pe podul de la Budila, luat de ape în 2018. Mecanicul care a scăpat cu viață atunci,...
- După ce li s-a stricat trenul, CFR a trimis o garnitură plină până la refuz să îi preia. Reacția călătorilor
CFR nu-și despăgubește călătorii pentru întârzieri
Pe Vladimir l-am găsit în gara din Videle. Se întoarce acasă, la familie, după o lună în care a fost plecat la muncă, în străinătate. E pe drumuri de mai bine de 24 de ore, iar CFR Călători îi prelungeşte aşteptarea. În Germania şi Olanda, acolo unde spune că a mai călătorit cu trenul, legăturile pierdute i-au fost recompensate cu bani pentru taxi sau alte mijloace de transport rapid. În România nu e cazul de aşa ceva.
Vladimir: "După patru săptămâni să stai plecat. Te trezeşti că e întârziat, te trezeşti că pierzi şi altă legătură."
Reporter Observator: "Aţi pierdut legătura?"
Vladimir: "Corect. Spre Giurgiu cu ce ajung? Iau taxiul?"
Greta Neagu, reporter Observator: "Întârzierile CFR-ului au crescut în nouă luni cât un copil în patru ani. Mai exact, fiecare din cele 1050 de trenuri care circulă în fiecare zi pe căile ferate române a înregistrat, în medie, o întârziere de 7 minute şi 40 de secunde. La un simplu calcul, asta înseamnă că de la începutul acestui an s-au strâns întârzieri de 3 ani şi 7 luni."
Cum se apără CFR Călători?
CFR Călători spune că din cele şapte minute de întârziere, în medie, pe fiecare tren, vina îi aparţine doar pentru un minut şi jumătate. În rest, dă vina pe vreme şi pe infrastructură. Ianuarie a fost o lună cu întârzieri record. Pe ruta Filiaşi-Gura Motrului căderea unui copac a dat peste cap tot traficul feroviar. În septembrie deraierea unui tren de marfă a afectat 12 trenuri CFR Călători.
"Pe aceleaşi linii circulă şi trenuri de călători şi de marfă, acestea având viteze diferite. Un deranjament în circulaţia unui tren de marfă, de exemplu, induce întârzieri indirecte la trenurile de călători. În Occident, în mare parte, există infrastructură special dedicată trenurilor de marfă."
Greta Neagu, reporter Observator: "Şi întârzierile acestea nu sunt imputabile numai reţelei feroviare, pentru că la nivelul reţelei sunt proiecte în derulare; proiecte care au drept scop îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie. La finalul anului, prin lucrările de reparaţie şi de întreţinere derulate de companie, noi estimăm să eliminăm un număr de 360 de restricţii de viteză."
Astfel, CFR speră să crească viteza tehnică medie de circulaţie pe reţeaua feroviară de la 45 de kilometri pe oră la aproape 70 de kilometri pe oră.