Băncile care impun clauze abuzive pot fi învinse şi în afara tribunalelor!
Băncile care impun clauze abuzive pot fi învinse şi în afara tribunalelor! Clienţii se feresc, de obicei, să facă asta, neîncrezători în şansele de reuşită. Ei bine, greşesc. Pot apela mai nou la conciliatori, care îi ajută să-şi renegocieze contractele. Tot ei îi pot ajuta să-şi recupereze banii în cazul unor comisioane abuzive, spre exemplu. Ajutorul este gratuit, iar problema se rezolvă în cel mult trei luni.
- "M-a înșelat. Mi-a luat casa!" Administratora unui bloc din Capitală, ucisă de un vecin. DETALII la Observator 17:00, ÎN DIRECT la Antena 1
- Imagini de la locul prăbuşirii dronei, în Insula Mare a Brăilei. Craterul format are un diametru de 4 m
Băncile care impun clauze abuzive pot fi învinse şi în afara tribunalelor! Clienţii se feresc, de obicei, să facă asta, neîncrezători în şansele de reuşită. Ei bine, greşesc. Pot apela mai nou la conciliatori, care îi ajută să-şi renegocieze contractele. Tot ei îi pot ajuta să-şi recupereze banii în cazul unor comisioane abuzive, spre exemplu. Ajutorul este gratuit, iar problema se rezolvă în cel mult trei luni.
Cristian Macovei a împrumutat de la o bancă 45.000 de euro. În timp însă, a ajuns să plătească o groază de comisioane, considerate abuzive. A dat banca în judecată şi a câştigat. Dar instituția bancară nu se grăbea să pună în aplicare decizia şi să-i restituie clientului 6.800 de euro. Aşa că bărbatul a apelat la centrul de soluționare a litigiilor bancare.
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar a fost înființat acum trei ani, ca urmare a unei directive europene, pentru protejarea consumatorilor care au probleme cu băncile sau IFN-urile. Instituţia îi poate ajuta pe cei care au câştigat procese cu băncile, dar şi pe cei care vor să evite un proces.
Iar rezultatele acestor concilieri pot fi surprinzătoare pentru clienţii băncilor.
Au fost persoane care au reuşit să obţină o scădere a soldului de 20.500 de franci elveţieni sau de 18.500 de euro sau să-şi reducă rata la aproape jumătate, chiar mai mult de jumătate din rata pe care o aveau inițial, pe baza eliminării unor comisioane, pe baza negocierii marjei de dobândă pe care o au în contractele de credit.
Şi sesizările primite de cei de la Protecţia Consumatorului sunt rezolvate tot de Centrul de Soluționare a Litigiilor din domeniul Bancar.
De la începutul acestui an, 220 de români și-au rezolvat problemele cu băncile, prin intermediul conciliatorilor.
Ți-a plăcut acest articol?
LikePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰