Video Cât a plătit un pasager pe primul zbor direct Bucureşti - New York după 20 de ani, cu HiSky
De la Bucureşti, direct la New York. Pentru prima dată după 20 de ani, o companie aeriană a reluat călătoriile transatlantice fără escală. Aeronava, care a decolat de pe Otopeni în această dimineaţă, a făcut 10 ore până în SUA, în loc de cel puţin 14. Lansarea acestei curse vine în contextul în care România are şanse să fie scoasă de pe lista ţărilor ai cărei cetăţeni au nevoie de viză.
Zborul spre America, operat de compania HiSky, a decolat în această dimineață, de pe Otopeni. Doar 40% dintre cele aproape 300 de locuri au fost ocupate. 64 de pasageri au urcat deja în avionul care îi duce spre New York. 10 ore a fost durata zborului. "Deocamdată, am planificat 4 curse pe săptămână pentru perioada de vară, pe iarnă probabil vor fi 3", a declarat Iulian Scorpan, fondator companie.
Locurile sunt configurate în două clase
Avionul, un Airbus 330, poate zbura până la 8.000 de kilometri fără întrerupere. Locurile sunt configurate în două clase. Economic - preţurile aici pornesc de la 350 de euro. Şi business - care costă de şase ori mai mult. "Am zis să profit de ocazie pentru că este zbor direct. 3.800 de lei, cu două bagaje de cală, bagaj de mână şi loc cu spaţiu la picioare. Dus-întors", a declarat Alexandru Soare, pasager.
TAROM a încetat să mai zboare direct, din lipsă de eficiență. După locul lăsat liber de compania naţională, americanii de la Delta Airlines și-au încercat norocul și au redeschis ruta în 2007. După un an, compania a renunțat la ea. "Există un sentiment aşa de nostalgie a acelor curse din acea vreme. Era o perioadă frumoasă când Tarom zbura 5 curse pe săptămână la New York. Cursele erau mai tot timpul, cu scurte perioade, noiembrie şi poate februarie, dar în rest cursele erau foarte pline", povesteşte Dumitru Oprişiu, pilotul ultimei curse Tarom.
300.000 de români au viză de America
"Atunci când noi am oprit Airbus-urile 310 de la zbor, le-am oprit într-un moment în care au fost două cosiderente majore. Produceau pierderi. Noi mai aveam şi o altă hibă. Airbus-ul 310, nu era un avion lung curier ca la carte. Se facea lung curier, dar în nişte condiţii operaţionale deosebite", explică Sorin Stoicescu, expert în aviaţie.
Compania naţională TAROM operează zboruri zilnice către SUA, însă cu escală și în colaborare cu alte companii europene. 300.000 de români au viză de America.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰