Antena Meniu Search
x

Video Cinci nave lansate la Șantierul Naval Damen Mangalia, ministrul Economiei: "România, din nou un lider în construcția navală"

Ministrul Economiei, Virgil Popescu, a anunţat că România este din nou un lider în Europa, în construcția navală, după ce cinci nave au fost lansate la apă, la Șantierul Naval Damen Mangalia.

Cristian Ionescu
de Cristian Ionescu

la 27.11.2020, 18:06

Cinci nave noi au fost lansate la apă, iar una singură costă 42 de milioane de euro. Ministrul Economiei a anunţat lansarea - Șantierul Naval Damen Mangalia
  • Şantierul Naval din Mangalia a lansat la apă cinci nave
  • O singură navă a costat 42 de milioane de euro

Virgil Popescu, ministrul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri: "Parteneriatul dintre Damen și România își arată primele rezultate. În contextul actualei pandemii, Șantierul Naval Damen Mangalia dovedește astfel că poate produce, în condiții dificile o gamă largă de nave medii și mari, foarte avansate din punct de vedere tehnologic. România redevine astfel un lider în Europa, în construcția navală"

La Șantierul Naval Damen Mangalia au fost lansate la apă cinci nave, concomitent: cea mai modernă și tehnologizată navă off-shore pentru căutarea și recuperarea de diamante din lume, doua feriboturi RoRo hibride GNL și două nave fluviale tip cisternă, parțial echipate (Inland tankers).

Mark Vermeulen, Managing Director MSV Unit, Damen Group: "Suntem foarte entuziasmați să construim aceste nave la Șantierul Naval Damen Mangalia. Șantierul dovedeste calitate și are forța de muncă și infrastructura necesare pentru a construi nave de o complexitate înaltă. Suntem mândri că am reușit să facem un adevărat tur de forță în lansarea concomitentă la apă a cinci nave dovedind potențialul imens al parteneriatului dintre Damen și România".

Ce nave s-au lansat la apă

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

- O navă pentru căutarea și recuperarea de diamante de la mare adâncime - lungă de 177 de metri, comandată de către DeBeers Marine Namibia, va fi cea mai modernă și tehnologizată navă off-shore de acest tip din lume; Noua navă de tip offshore va beneficia de un sistem dinamic de poziționare – DP2, care se bazează pe un sistem cu șapte propulsoare – alimentate de șase generatoare de câte 3230 eKW fiecare. Valoarea contractului de aproximativ 42 de milioane de euro.

- Doua feriboturi/nave inovatoare hibride de tip RoRo - construite pentru Seaspan Ferries Corporation, ca parte a programului de înlocuire a flotei companiei. Navele vor fi clasificate de Bureau Veritas și vor intra în exploatare în 2021. Feriboturile vor fi dotate cu baterii de 2 megawați, dar vor permite inclusiv stocarea a peste 200 de metri cubi de GPL Fiecare dintre cele două nave inovatoare are o lungime de 149 de metri lungime și au fost proiectate de așa natură încât să permită încărcarea și transportul - pe culoare - cu o lungime totală de 1034 metri.

- Doua nave fluviale tip cisterna (Inland tankers), cu următoarele caracteristici: lungime totală de 85 metri, adâncime la puntea principală de 4,5 metri și o greutate Casco de 454 tone. Acestea sunt primele două din totalul de patru nave care vor fi construite pentru Gebr. De Jonge Shipbuilding Services B.V., în conformitate cu normele și reglementările Societaății de clasificare Lloyd’s Register. Navele sunt programate pentru livrare din Constanța, în luna decembrie a acestui an și vor fi predate clientului final în Olanda.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Credeţi că se vor înmulţi atacurile urşilor în România?

Observator » Stiri economice » Cinci nave lansate la Șantierul Naval Damen Mangalia, ministrul Economiei: "România, din nou un lider în construcția navală"