Video Cum arată Drumul Apusenilor, şoseaua spectaculoasă modernizată cu 133 de milioane de lei. Traseul a fost inaugurat
Drumul Apusenilor, care leagă judeţele Cluj şi Bihor a fost finalizat şi inaugurat. Traseul are 25 de kilometri şi a fost reabilitat pe fonduri europene. Şoseaua traversează una dintre cele mai atractive zone din Munții Apuseni, iar autorităţile locale speră ca astfel să atragă tot mai mulţi turişti.
În imagini se vede cum arată acum Drumul Apusenilor, o şosea spectaculoasă care poate concura cu Transalpina şi Transfăgărăşan. Cu un peisaj de poveste şi cu un imens potenţial turistic, traseul străbate o zonă montană sălbatică, unind judeţele Cluj şi Bihor.
Drumul Apusenilor, deschis turiştilor
"Aţi văzut ce frumuseţe avem, cât este de frumos, şi ce bine este dacă şi vii pe un drum ca şi infrastuctură bine construit", spune Vakar Istvan, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj.
Autorităţile locale speră ca noul drum modernizat să atragă tot mai mulţi turişti în zonă. "A ajutat foarte mult zona de Drăgat, care e declarată şi zonă de interes local. La pensiunile care sunt în zona Drăgan sunt aproximativ 500-600 locuri de cazare", declară Ioan Dejeu, viceprimarul comunei Poeni.
- De câți bani e nevoie pentru ca cineva să fie considerat bogat în România versus Monaco. Decalajul dintre...
- Cum va arăta prima maşină electrică produsă 100% în România. Investiţie de 500 de milioane de euro
- Angajaţi de "închiriat" pe piaţa muncii din România. Exemplul Ioanei: "Am avut un salariu mai competitiv"
- Primul produs românesc aprobat în magazinele din SUA. 10 ani a durat procesul de acreditare
Turiştii care vin aici pot să se bucure de trasee turistice, drumeţii în natură, plimbări cu ATV-uri, dar şi să viziteze atracţiile turistice din zonă. "Principalele obiective turiste sunt barajul, aici aproape, şi la Bologa este moara de apă şi muzeul morii, cetatea de la Bologa, care a fost recent restaurată", spune Delia Toderaş, ghid de turism.
Drumul Apusenilor are 25 km
Drumul Apusenilor are 25 de kilometri şi a costat aproape 133 de milioane de lei, bani veniţi din fonduri europene. În cadrul proiectului, au fost modernizate 80 de podeţe şi 7 poduri şi au fost construite trotuare, staţii de autobuz şi zone de parcare. Pe traseu au fost montate şi parapete, pentru siguranţa şoferilor. Lucrările de modernizare au durat doi ani.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰