Antena Meniu Search
x

Video "Golden Gate-ul" românesc, o epopee fără sfârşit. După fisuri şi reparaţii, localnicii se plâng că tirurile le distrug casele: "Zguduie, zici că vine cutremurul"

Epopeea problemelor de la podul peste Dunăre de la Brăila pare fără sfârşit. După fisuri, tasări şi reparaţii, oamenii reclamă acum că tirurile le distrug casele. Lucrările la şoseaua alternativă, care ar trebui să preia traficul grea, au o întârziere de trei ani. Cel mai devreme drumul s-ar putea deschide la toamnă. 

de Adrian Obreja

la 23.04.2024, 20:30

Vezi și

Sute de camioane străbat zilnic micul oraş Măcin, de când s a deschis aşa numitul „Golden Gate“ românesc. Este singura rută pe care o au la dispozitie şoferii profesionişti, spre disperarea localnicilor.

"Golden Gate-ul" românesc, o epopee fără sfârşit

Bărbat-reporter: Nu putem să ne odihnim. Şi noaptea, pe la 1-2, la fel. Am o bucătărioară lângă poartă, peretele crăpat de sus până jos.

-  Din cauza TIR-urilor?

Pe acelaşi subiect

- Din cauza la TIR-uri! 

Bătrână: Zguduie casele, zici că vine cutremurul. 

Femeie: Dacă vreau să traversez la magazin, trebuie să mă duc să mă uit uite aşa, uite aşa că dă peste tine.

Şi asta pentru că ruta alternativa nu e incă gata.

Reporter-şofer: Mai au de lucru? 

- Este. Este de lucru.

- Vă întreb, că trebuia să fie gata de mult. Mă gândeam că se poate trece. 

- Nu, nu. 

Adrian Obreja, reporter Observator: 13 kilometri de la coborârea de pe pod până la Jijila, un drum de legătură ce trebuia să fie gata în urmă cu peste un an. Însă, şi astăzi se lucrează la el. 

Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Termenul contractual iniţial era decembrie 2021, cu extensia de timp obţinută în instanţă era în luna iulie 2022. Suntem în luna aprilie, aproape mai 2024 şi ei încă nu au terminat lucrările. 

Noul termen, octombrie 2024 

Noul termen asumat de constructor este acum octombrie 2024. Şi nu sunt singurele probleme. În mai puţin de un an de la inaugurare, pe pod au apărut fisuri, tasări şi asfalt deteriorat. 

Adrian Obreja, reporter Observator: Deşi reparaţiile de pe banda unu pe sensul Tulcea-Brăila au fost finalizate săptămâna trecută, iată că şi astăzi o bandă de circulaţie este închisă în continuare. 

Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Eu nu îi cer o anumită formulă, să-mi pună 3 grame de bitum, 2 grame de pietriş şi un gram de nisip. Eu îi cer, conform contractului, să-mi facă, să-mi aştearnă un asfalt care să reziste.

Nici celebrele macarale nu sunt demontate încă. Deși pentru aceasta operațiune a fost închisă circulația multe luni pe timp de noaptea. 

Adrian Obreja, reporter Observator: De la inaugurare până la finalul lunii noiembrie, circulaţia pe timp de noapte a fost oprită pe motiv că trebuie demontate macaralele. Astăzi, la finalul lunii aprilie, doar una a fost demontată complet din cele patru. 

Reprezentanții constructorulu nu au timp de explicaţii. 

Alessandro Miniti, manager proiect pod Dunăre-Reporter: Adrian Obreja sunt, de la Observator, Antena 1.

- Eu vă cer scuze, dar în momentul de faţă am o întâlnire, putem să vorbim mai târziu? O oră, cam aşa. 

- O oră, ok. 

După o oră, nimeni nu a mai răspuns la telefon. „Golden Gate-ul“ românesc va fi recepţionat abia după ce constructorul va remedia problemele şi va finaliza megaproiectul.

Ți-a plăcut acest articol?

Like | 1 vot
Întrebarea zilei

Când ţineţi post negru, renunţaţi inclusiv la apă?

Observator » Stiri economice » "Golden Gate-ul" românesc, o epopee fără sfârşit. După fisuri şi reparaţii, localnicii se plâng că tirurile le distrug casele: "Zguduie, zici că vine cutremurul"