Video Guvernul pregăteşte o nouă taxă auto. Şoferii vor plăti în funcţie de gradul de poluare sau distanţa parcursă
Revine taxa auto! De anul viitor, soferii vor plăti în funcţie de cât de mult poluează maşina lor. Totul în contextul în care România s-a angajat ca în schimbul miliardelor de la Bruxelles să reducă noxele. România are printre cele mai vechi parcuri auto din Europa. Jumătate dintre masinile care circulă pe şosele au peste 15 ani.
Toţi proprietarii de maşini vor fi impozitaţi pe principiul "poluatorul plăteşte", potrivit programului de guvernare PNL-PSD- UDMR. Oficialii vorbesc de o taxă auto chiar şi pentru maşini noi, eruo 6.
Andrei Corlan, secretar de stat în Ministerul Mediului: În funcţie de gradul de poluare – euro 6, euro 5, euro 4, euro 3, taxele vor fi aplicate în mod crescător. Probabil că vor deranja având în vedere că vorbim de o taxare în plus pentru noxe.
Cetăţean: Trebuie introduse taxe pe orice, inclusiv pe respirație, fără taxe guvernul asta de unde să fie. Noi de aia muncim, să plătim mult, multe taxe.
Camioanele vor fi taxate în funcţie de distanţa pe care o parcurg
- O nouă taxă auto apare în programul de guvernare al PNL-PSD-UDMR. Jumătate din şoferi ar putea fi afectaţi
- Haos pe piața gazelor. Producătorii din România nu vor mai fi taxaţi în funcţie de preţul de la Viena,...
- Amenzi mai mari pentru şoferi. Proiectul prevede sancţiuni dure pentru greşeli omise în Codul Rutier până acum
Vasile Ştefanescu, preşedinte COTAR: Noi nu avem nici măcar parcări pentru odihnă și acum vedem că vor să ni se impună taxe pe km, pe distanță.
Măsura ar urma să fie implementată cel mai probabil de anul viitor spun autorităţile, în condiţiile în care în planul naţional de redresare şi rezilienţă România s-a angajat ca în schimbul banilor europeni să ia măsuri ferme pentru reducerea poluării.
Dan Vâlceanu, ministrul demis al Finanţelor: Avem nevoie de schimbări legislative ca să putem trage aceşti bani şi să aducem la bun sfârşit acest PNRR şi foarte multe dintre ele se vor întâmpla în Parlament.
Andrei Corlan, secretar de stat în Ministerul Mediului: Putem spune că ne aflăm într-un moment zero. Fiecare administraţie, în funcţie de infrastructura urbana, trebuie să ia deciziile în concordanţă. Acum doi ani a fost o tentativă de a impune o asemenea regulă pentru mașinile mai vechi.
Adrian Negrescu, consultant economic: Acest impozit auto trebuie introdus pentru că nu poți transforma România într-o găleată de gunoi a Europei din punct de vedere auto. Trebuie să limităm accesul mașinilor vechi și să limităm traficul cu piese de schimb, cu dezmembrări.
În momentul de faţă, parcul auto numără peste nouă milioane de autoturisme. Jumătate dintre acestea însă sunt mai vechi de 15 ani arată datele oficiale.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰