Video În ce condiţii putem să primi banii înapoi pe produsele şi serviciile cumpărate?
Returnarea unui produs neconform sau denunţarea, adică întreruperea unui contract. În anul 2023 sunt la ordinea zilei. Proceduri bine implementate în legislaţia noastră dar şi în cea europeană. Când cumpărăm un produs ori un serviciu stabilim un contract. Ne înscriem la un curs privat de calificare, comandăm de pe un site diverse produse de îmbrăcăminte, mâncare sau de pe altul cerem detalii și apoi contractăm un credit de nevoi personale. Acestea sunt câteva exemple de contracte.
Ne place un produs, suntem atrași de el și nevoia pe care o creează, îl comandăm, plătim și apoi îl folosim. Condițiile contractuale trebuie să fie corecte, adică să nu existe un dezechilibru între drepturile și obligațiile consumatorilor și cele ale vânzătorilor. Legislația europeană protejează cumpărătorul, mai ales că de cele mai multe ori se întâmplă să fie și perdant. Clauzele acestui contract trebuie redactate ușor de înțeles, dar realitatea arată că sunt destul de stufoase.
Dar există și cauze în care contractul poate fi denunțat pentru că sunt abuzive, ori una din părți nu și-a îndeplinit obligația. Obligație înseamnă să oferi serviciul sau produsul la nivelul la care a fost promovat și vândut, iar cumpărătorul este obligat să plătească dacă îl accesează. Dacă, fără justificare, una dintre părțile contractului nu își execută obligațiile acestui contract, cealaltă parte are dreptul să-l rezilieze. Dacă nu poți să participi la cursurile pe care le-ai plătit, pentru că nu există condițiile din ceea ce ți s-a promis, ai tot dreptul să ceri denunțarea contractului, ori să plătești pentru cât ai primit.
În ce condiţii putem rezilia contractul cu furnizorul de telefonie?
În telefonie, ca să dăm un exemplu la îndemână, modificările de tarif și de servicii nu se pot face fără ca abonații să nu afle cu 30 de zile înainte de producerea lor. Doar dacă este achiziționat și un telefon mobil acesta va trebui plătit înainte de a se închide contractul, altfel va rămâne o datorie ce va fi executată. În cele mai multe cazuri de de contractare a serviciilor aveți un timp de 15 zile în care puteți renunța fără vreo explicație la contract. Atenție, există contracte care nu pot fi reziliate oricum, ca cele de vânzare-cumpărare, există anumite condiții.
Dacă plătiți cu un card puteți să cereți un refuz la plată băncii către comerciant dacă nu a fost livrată comanda, s-a mai întâmplat și așa ceva, păstrați dovezile de comandă iar suma nu va fi debitată. Contactați autoritățile statului care vor fi obligate să vă ofere un răspuns într-un termen de 30 de zile pentru orice situație în care vă simțiți nedreptățiți.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰