Meniu
Search
x

Încasările magazinelor din România au crescut cu 5,2% în primul semestru, faţă de anul trecut, în urma creşterii preţurilor

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut, în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2022, faţă de perioada similară din 2021, atât ca serie brută cu 5,2%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 6,6%, arată datele Institutului Naţional de Statistică (INS) publicate miercuri.

De Redactia Observator la 03.08.2022, 10:52

Astfel, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2022, comparativ cu perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 5,2%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,6%), vânzărilor de produse nealimentare (+6,0%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+2,0%), relatează Agerpres.

Cifra de afaceri din comerţ a crescut cu 5,2% în primele şase luni ale anului pe fondul creşterii preţurilor

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada 1 ianuarie -30 iunie 2022, comparativ cu perioada 1 ianuarie -30 iunie 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 6,6%, datorită creşterii înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,0%), vânzările de produse nealimentare (+5,4%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,9%).

Conform INS, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna iunie 2022, comparativ cu luna precedentă, a scăzut, pe ansamblu, cu 1,4%, ca urmare a scăderilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (-3,4%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-0,7%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a crescut cu 1,3%

Pe acelaşi subiect

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a scăzut, pe ansamblu, în luna iunie 2022, comparativ cu luna precedentă, cu 2,1%, ca urmare a scăderii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (-3,6%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-0,8%). Creşteri s-au înregistrat la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,4%).

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna iunie 2022, comparativ cu luna iunie 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3,2%, datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+7,4%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+2,3%) şi la vânzările de produse nealimentare (+1,9%).

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna iunie 2022, comparativ cu luna iunie 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 4,2%, datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+6,7%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,3%) şi la vânzările de produse nealimentare (+1,6%).

Preţurile producţiei industriale s-au majorat cu 48,1% în iunie

Preţurile producţiei industriale (piaţă internă şi piaţă externă) s-au majorat cu 48,1% în iunie 2022, faţă de aceeaşi lună a anului trecut, arată datele publicate, marţi, de Institutul Naţional de Statistică (INS). În luna iunie 2022, preţurile producţiei industriale pe total (piaţă internă şi piaţă externă) au crescut cu 3,1% faţă de luna mai 2022.

Potrivit sursei citate, la nivelul pieţei interne, indicele preţurilor producţiei industriale a înregistrat o creştere de 3,89% în iunie, faţă de mai 2022, respectiv o creştere de 61,20% în comparaţie cu luna iunie a anului trecut. De asemenea, în ceea ce priveşte piaţa externă, majorările de preţuri au fost de 1,53% (faţă de mai 2022) şi de 25,47% (faţă de iunie 2021).

Pe marile grupe industriale, în iunie 2022, faţă de luna similară din 2021, cele mai importante creşteri ale preţurilor producţiei industriale au fost consemnate în: industria energetică (+139,64%), industria bunurilor intermediare (+29,63%), industria bunurilor de folosinţă îndelungată (+18,08%), industria bunurilor de capital (+10,44%) şi industria bunurilor de uz curent (+15,99%).

Raportat la perioada de referinţă, datele INS relevă faptul că, pe secţiuni de activitate, preţurile au crescut în: producţia şi furnizarea de energie electrică şi termică, gaze, apă caldă şi aer condiţionat, cu 145,75%; industria extractivă (+111,79%); industria prelucrătoare (+27,52%) şi distribuţia apei; salubritate, gestionarea deşeurilor, activităţi de decontaminare (+17%). 

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News!

Observator » Stiri economice » Încasările magazinelor din România au crescut cu 5,2% în primul semestru, faţă de anul trecut, în urma creşterii preţurilor