(P) Piața de energie electrică s-a liberalizat complet. Ce înseamnă asta pentru tine
Începutul de an a venit cu schimbări importante pe piața de energie electrică. De la 1 ianuarie 2021, prețul electricității este stabilit în mod concurențial, în funcție de cerere și de ofertă. Acum toți consumatorii casnici, indiferent de localitatea din care provin, au libertatea de a-și alege orice furnizor doresc și oferta ce li se potrivește, la un preț competitiv.
Enel Energie și Enel Energie Muntenia acoperă nevoile clienților din toate zonele țării. Aceșția au garanția unor prețuri fixe la energia electrică pentru perioada aleasă și pot gestiona totul online: de la semnarea contractului, până la primirea și plata facturii. Mai mult, pot alege oferte cu servicii și produse cu valoare adăugată, precum asistență la domiciliu, asigurarea locuinței sau achiziționarea de aparatură electronică cu plata în tranșe și cu serviciul de instalare inclus.
Verifică dacă ești deja pe piața liberă sau dacă plătești preț de serviciu universal
Pentru a afla dacă ai deja contract pe piața concurențială cu furnizorii Enel, uită-te pe factură! Dacă în colțul din stânga sus scrie ”Factură piață concurențială”, atunci liberalizarea pieței energiei nu are impact asupra relației contractuale. Dacă pe factură nu scrie “Factură piață concurențială”, înseamnă că ți se aplică oferta serviciu universal. Până la 30 iunie 2021, în baza reglementărilor în vigoare, vei avea un discount. Mai exact, prețul pentru serviciul universal va fi redus până la nivelul celui mai mic preț din oferta Enel concurențială disponibilă în luna ianuarie, fără abonament, respectiv Enel Simplu Anual. În cazul în care vrei să alegi o altă ofertă la preț concurențial, ești așteptat online, pe www.enel.ro , telefonic la 021.9977, în magazinele Enel sau poți completa formularele de selecție ofertă trimise în perioada februarie – iunie, odată cu factura lunară la energie.
Poți schimba contractul la energie doar cu buletinul, dacă ești deja client Enel
Indiferent ce tip de contract pentru energia electrică ai, la preț concurențial sau de serviciu universal, poți oricând opta pentru o nouă ofertă, pe piața liberă. Procesul este unul simplu și rapid. În cazul clienților Enel, e nevoie doar de actul de identitate și de semnătura acestora. În cazul celor care semnează pentru prima dată un contract cu Enel, sunt necesare actul de identitate, actul de proprietate asupra locului de consum sau documentul care să ateste dreptul de folosință, ultima factură de la vechiul furnizor și semnătura celui care va fi titular de contract. Clienții casnici care nu doresc o ofertă de pe piața concurențială vor continua să fie alimentați cu energie electrică, la preț de serviciu universal.
Ce se întâmplă dacă nu semnez un contract la preț concurențial până la 30 iunie 2021?
Nu există în acest moment un termen limită pentru alegerea unei oferte la energia electrică! Toți consumatorii au acum posibilitatea de a-și selecta oricând doresc furnizorul și oferta ce li se potrivește cel mai bine, la un preț competitiv. Clienții casnici care nu vor opta pentru o ofertă de pe piața concurențială vor continua să fie alimentați cu energie electrică, la preț de serviciu universal. Până la data de 30 iunie 2021, aceștia vor beneficia, conform reglementărilor, de o reducere comercială acordată de către furnizor. După această dată, pot oricând achiziționa un produs de pe piața liberă sau rămâne la prețul de serviciu universal, în cuantumul stabilit de fiecare furnizor de ultimă instanță, pe criterii competititve.
Important de știut că….
Liberalizarea pieței de energie nu duce la deconectarea clienților! Tranziția de la serviciul universal la piața concurențială sau schimbarea ofertelor concurențiale nu afectează cu nimic alimentarea cu electricitate a consumatorilor casnici. Mai mult, trecerea de la un furnizor de ultimă instanță (FUI) la alt furnizor, FUI sau furnizor concurențial, nu implică niciun cost suplimentar sau modificări tehnice, cum ar fi schimbarea contorului electric ori întreruperea alimentării cu energie electrică. Toţi clienţii finali de energie electrică au dreptul să îşi schimbe furnizorul, cu respectarea condiţiilor contractuale, în termen de 21 de zile de la data solicitării.
Responsabilitatea stabilirii indexului corespunzător datei schimbării furnizorului revine operatorului de distribuție de energie electrică la care este racordat locul de consum și care nu se modifică, indiferent de furnizorul ales. Este recomandat ca și clientul să noteze și fotografieze indexul în ziua schimbării furnizorului. Înainte de a alege furnizorul de energie electrică, analizează cu atenție oferta de preţ şi condiţiile asociate preţului de furnizare a energiei electrice. Atenție la componentele de preț, la termenul și modalitatea de plată a facturii, sau la modalitatea de transmitere și de preluare a indexului contorului.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰