Pod din Cluj, real pericol pentru șoferi. Mașinile circulă doar pe axul drumului
Noi imagini arată cât de periculoase sunt podurile care trebuie urgent consolidate. În Cluj au fost luate măsuri nemaivăzute până acum, pentru a evita o catastrofă. Maşinile circulă acum doar pe axul drumului.
Noi imagini arată cât de periculoase sunt podurile care trebuie urgent consolidate. În Cluj au fost luate măsuri nemaivăzute până acum, pentru a evita o catastrofă. Maşinile circulă acum doar pe axul drumului. Astfel, la intrarea şi la ieşirea de pe pod au fost montate semafoare. S-a ajuns la această decizie după ce partea carosabilă a podului s-a desprins efectiv de trotuarul de pe margine.
Zilnic, podul peste râul Arieş este traversat cu frică de şoferi. Se află pe Drumul Naţional 1, o zonă extrem de aglomerată, ieşirea spre Alba-Iulia. Pentru a nu-si pune viaţa în pericol, şoferii pot trece doar pe mijlocul podului. Astfel că autorităţile au montat semafoare, iar circulaţia se desfăşoară alternativ.
Între partea carosabilă şi trotuar s-a format o crăpătură de aproape jumătate de metru. Aceasta creşte tot mai mult cu fiecare vibraţie a maşinilor care tranzitează podul
Podul a fost construit acum mai bine de 50 de ani şi nu a fost reabilitat total niciodată. La începutul anilor 2000, podul a fost trecut din administrarea Ministerului Transporturilor la primăria Turda. Autoritățile locale nu au avut bani de reparaţii capitale, aşa că au cerut Ministerului să preia din nou podul.
- "Nu mai pot dormi noaptea". Românii afectaţi de taxele lui Trump se tem că joburile lor vor dispărea
- Afacere cu locurile de parcare în Cluj, care costă 25.000 de euro. O femeie a vrut să cumpere 5 pentru a le închiria
- Inflația a încetinit peste aşteptări în SUA în februarie. Este calmul de dinaintea furtunii, avertizează...
- Curs BNR, 12 martie 2025. Leul românesc câştigă teren important în raport cu francul elveţian
- ANAF: Transferurile de bani între rude, sumele încasate la evenimente familiale și darurile primite sunt neimpozabile
În calea reabilitării podului ar sta şi două conducte de apă care se sprijină de el şi care ar trebui relocate. Există însă un proiect, dar şi finanţare, anunţă oficialii CNAIR.
Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Ne apropiem de finalizarea documentaţiei şi estimăm că, până la sfârşitul anului, va fi postat pe SEAP, astfel încât în martie să poate fi dat ordinul de începere a lucrărilor. Dacă era afectată structura de siguranţă nu se mai circula pe el!
Situaţia din Turda nu este una singulară. Sunt 34 de poduri în toată ţara care intră în categoria 5, adică au nevoie de reparaţii capitale imediate.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰