Video Probleme la metrou după furtuna istorică. Sindicaliștii cer rapid aprobarea bugetului
La o săptămână după ploaia care a inundat Bucureştiul şi metroul, continuă necazurile în subteran. În multe staţii lifturile au rămas nefuncţionale, scările rulante abia sunt repuse în funcţiune, iar scurgerile permanente de apă pun în pericol siguranţa călătorilor. Problemele sunt amplificate de lipsa bugetului de anul acesta, pe care Guvernul nu l-a aprobat.
"Suntem în aceeaşi poziţie în care s-a filmat acum o săptămână curgerea apei din ploaia torenţială la nivel de vestibul intermediar Unirii 2. Uitaţi-vă cât de mare e suprafaţa! Totuşi apa s-a scurs până la nivel de peron", spune un angajat.
Şi a provocat pagube mai mari decât pot vedea călătorii.
Probleme la metrou după furtuna istorică
Acest spaţiu tehnic de pe Magistrala 5 a fost complet inundat. Apa ţâşneşte de peste tot, inclusiv printre instalaţiile electrice. Şiroaiele au ajuns şi la acest transformator care asigură iluminatul în staţie. Mecanicii de metrou au mers prin tuneluri ca şoferii, cu ştergătoarele pornite, ca să poată vedea ceva printre şovoaie. Şubrezit de infiltraţii, un zid din staţia Piaţa Sudului s-a prăbuşit. De data aceasta fără să facă probleme.
"Aceste bucăţi de zidărie nu au afectat calea de rulare, nu au afectat şina a treia. Trenurile au circulat normal", a declarat Mariana Miclăuş, director METROREX.
"Am funcţionat conform graficului, pentru că la suprafaţă nu se putea circula. A fost riscant, dar ne-am asumat. Nu ştiu dacă a doua oară ne vom mai asuma", a declarat Marian Artimon, lider de sindicat metrou.
Spaţiile tehnice arată ca nişte peşteri.
"În fiecare zi se strânge apă. În fiecare zi o scoatem. Aici iese apa din pământ", spun angajaţii.
Piaţa Unirii 2 a fost cea mai afectată de inundaţiile de săptămâna trecută. Aici a pătruns cea mai mare cantitate de apă în subteran. Pe lângă apa care s-a scurs pe la gurile de metrou, pereţii de lângă peron au fost afectaţi de infiltraţii, astfel că în unele zone izolatorii au luat foc.
"Uitaţi-vă cum curge apa şi ajunge şi pe zona de şina a treia. În momentul în care e prea multă apă, şina intră în protecţie, se deconectează şi trenul rămâne în tunel", spune sindicalistul.
Bugetul de anul acesta al metroului nu a fost încă aprobat de guvern, iar sindicaliştii avertizează că lipsa fondurilor pune în pericol călătorii.
"Nici acum ploaia nu s-a terminat pentru noi. Pământul are un efect de burete. Siguranţa circulaţiei este la un nivel minim. Dacă nu vine bugetul aprobat şi nu vin banii să putem cumpăra piesele de schimb- există o grămadă de linii roşii care dacă doamne fereşte cedează în orice clipă", mai spune Marian Artimon, lider de sindicat metrou.
Bugetul Metrorex a fost scos de pe ordinea de zi a Guvernului acum două săptămâni, pe motiv că fondul de salarii a fost majorat, deşi Executivul recomandase austeritate. La începutul anului, salariile angajaţilor au crescut cu peste 1.000 de lei de persoană. Estimările arată că pierderile vor ajunge la 180 de milioane de lei, la fel ca anul trecut, deşi încasările vor fi mai mari, ajutate de scumpirea cartelelor şi creşterea numărului de călători.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰