Antena Meniu Search
x

Video Românii care s-au trezit îngropaţi în facturi la energie, deşi mizau pe cel mai mic preţ. "Toată vara n-am avut niciuna. Acum au început să curgă"

Cel mai mare furnizor de energie, cele mai mari probleme. După facturile emise cu mare întârziere sau care vin toate deodată, acum clienții Hidroelectrica se plâng că aplicația lansată funcţionează greu şi dă erori. Compania spune că face toate eforturile pentru a remedia situaţia apărută din cauza numărului mare de clienţi. Ministrul Energiei spune că vrea o reîmprospătare la nivelul conducerii. 

Mădălina Chiţac
de Mădălina Chiţac

la 16.10.2023, 20:57

Vezi și

"Hidroelectrica a avut, până acum, cele mai bune preţuri din piaţă. În prezent, oferă tariful de 28 de bani pe kWh pentru clienţii casnici şi 64 de bani pe kWh pentru clienţii noncasnici. Preţurile bune au atras şi mulţi clienţi. Aşa că acum compania are peste 600.000 de clienţi", transmite Mădălina Chiţac, reporter Observator.

Facturi întârziate la Hidroelectrica

Preţul a venit însă la pachet cu unele dezavantaje. Primul: facturarea, care nici acum n-a ajuns la zi. Cei mai norocoşi le-au primit pentru august, la alţii întârzierile sunt mai mari. Iar mulţi clienţi s-au trezit cu două facturi într-o lună.

"Toată vara n-am avut nicio factură. Acum, spre toamnă, au început să curgă facturile. E cam greu. Au venit şi câte două pe lună", spune un client Hidroelectrica. "Se mişcă mai greu, aşa cum se mişcă tot ce înseamnă implicarea statului român", comentează altcineva.

Pe acelaşi subiect

"Lipsă poate de coerenţă câteodată în emiterea facturilor, în răspunsul la solicitări e mai puţin motivată de forma de proprietate, că e de stat sau nu", spune Corneliu Bodea, Centrul Român de Energie. "În urmă cu câţiva ani, când a început pandemia, au fost nişte îndemnuri... Care este cel mai ieftin, duceţi-vă către... Evident că nu a fost pregătiă să asimileze câteva sute sau mii de consumatori zilnic", explică Slivia Vlăsceanu, expert energie.

Aplicaţia Hidroelectrica dă erori

Şi trecerea de la un alt furnizor la Hidroelectrica e dificilă. Spre exemplu, un client care a depus încă din mai notificarea n-a primit nici până acum răspuns. De curând, compania a lansat o aplicaţie pentru plata facturilor. Clienții au reclamat și primele erori. Pe grupurile online, oamenii se plâng că fie că nu își pot face cont, fie că nu au reușit să se logheze.

"Suntem nemulumiţi de toată situaţia asta. Şi doream să se îndrepte lucrurile spre cetăţeni", spune un client. 

Reacţia Hidroelectrica

Contactată de reporterii Observator, Hidroelectrica spune că a rezolvat problemele tehnice apărute în funcţionarea aplicaţiei. Şi că vrea să îmbunătăţească platforma. Ministrul Energiei dă de înţeles că managementul trebuie să răspundă cu funcţia. 

"Se simte nevoia unei reîmprospătări. Le-am sesizat şi eu în repetate rânduri, inclusiv informal, că sunt petiţii pe care le primim constant la minister. De fiecare dată mi-au răspuns: sunt într-un proces de rezolvare", a declarat Sebastian Burduja, ministrul Energiei.

Actuala conducere Hidroelectrica mai are mandat cel puţin patru luni. Compania a ajuns cel mai mare furnizor din piaţa concurenţială, cu o cotă de 16,16%. Următorul clasat, Enel Energie, are o cotă de piaţă de 10,25%. Podiumul este completat de Electrica Furnizare cu un procent de 10,16%.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Ce alegeți de 1 Mai, grătar la pădure sau grătar la terasă?

Observator » Stiri economice » Românii care s-au trezit îngropaţi în facturi la energie, deşi mizau pe cel mai mic preţ. "Toată vara n-am avut niciuna. Acum au început să curgă"