Antena Meniu Search
x

Video Românii economisesc cumpărând online: "Comparând ofertele, aleg mai bine și își gestionează mai bine bugetul"

În lupta cu preţurile tot mai mari, românii caută metode de a cheltui cât mai puţin. Evită magazinele și umplu coșurile online. Mulți spun că promoţiile și livrarea la domiciliu îi ajută să îşi ţină bugetul sub control şi să facă faţă tentaţiilor din magazin. 

de Ioana Matei

la 21.06.2022, 14:42

Vezi și

Cu o inflaţie care se apropie de 15%, românii caută mai mult ca oricând oferte speciale. Magazinele virtuale oferă reduceri pentru clienţii fideli, aşa că achiziţiile online ale românilor au depăşit 6 miliarde de euro, în 2021. Anul acesta, sunt estimate la aproape 19 miloane de euro, pe zi.

Românii economisesc cumpărând online

Cumpărători: Orice îmi cumpăr, îmi comand online. Atunci când sunt în magazin, îmi pun mai multe în coş, mereu am o listă de cumpărături pe care nu o respect.

- Nu mai pierzi timpul pe drum. Pur şi simplu poţi să comanzi de oriunde. Haine sau cărţi sau, de obicei, şi mobilă.

Pe acelaşi subiect

- Poţi să vezi haine asemănătoare de la competitori diferiţi şi să alegi cel mai bun preţ pentru tine.

Românii caută acum să economisească.

Ioana Matei - reporter Observator: Un sondaj recent arată că, pe un singur marketplace, cererea pentru trotinete şi trotinete electrice a crescut cu 32%, într-o singură lună, iar bicicletele, fie ele clasice sau electrice au fost căutate de aproximativ 2 din 10 români, pe aceeaşi platformă. În total, peste 350.000 de români au căutat o variantă de transport alternativ, pentru care au fost dispuşi să scoată din buzunar între 700 şi 2.000 de lei.

Adrian Negrescu - consultant economic: Comparând ofertele, românii au învăţat să aleagă mai bine, să îşi gestioneze mai bine bugetul. Şi la capitolul calitate, românii au făcut paşi importanţi. Au învăţat să aleagă produsele după specificaţii, după garanţie şi nu mai cad aşa uşor în tentaţia preţului cel mai mic.

Online, românii câştigă timp dar şi combustibil.

Elena Stoica - CCO companie curierat: Livrarea la easybox a devenit un criteriu de selecţie pentru clientul online în alegerea magazinului online de la care cumpără. Peste 80% dintre consumatorii online din România au testat acest serviciu.

Daniel Nicolae - CEO platformă IT: Nevoia de a avea flexibilitate în a primi coletele livrate în lockere sau puncte fixe este clară. Vorbim despre 15, chiar 20% din total volume comenzi redirecţionate către astfel de canale, în primele zile de adopţie ale unei astfel de opţiuni.

Potrivit unei platforme de cumpărături online, românii se uită la 13 produse înainte de a alege unul.

Cosmin Costea - consultant e-commerce: Comerţul online va creşte pe măsură ce va lua bucăţi mai mari din comerţul tradiţional. Jocul este între preţ şi convenienţă, uşurinţă de utilizare, uşurinţă de ridicare. Oamenii sunt dispuşi să negocieze preţ ca să primească un serviciu mai rapid.

În decizia finală, dincolo de preţ, cel mai mult contează felul în care este prezentat produsul, de la fotografii şi până la descriere sau recenzii.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Sunteţi de acord ca permisul auto să poată fi obţinut de la 17 ani?

Observator » Stiri economice » Românii economisesc cumpărând online: "Comparând ofertele, aleg mai bine și își gestionează mai bine bugetul"