Video "S-au mâncat banii tot pe cârca noastră". Şosea de centură, în lucru de 8 ani: din 20 km de drum, au fost asfaltaţi doar 12
De opt ani se lucrează la şoseaua de centură din Târgu Jiu şi tot nu e gata. A fost blocaj după blocaj. Când au fost bani, n-a fost bun proiectul şi au plecat muncitorii. Apoi au venit utilajele, dar s-au scumpit materialele, iar constructorul a ajuns la fundul sacului. Ministrul Transporturilor a fost, azi, să vadă stadiul lucrărilor.
"În maximum 24 de luni, constructorul spune că va termina şi sunt convins că aşa va face", spunea Victor Ponta, fost premier, în octombrie 2014. "Iată-ne în 2022, la opt ani de la acest anunţ. Şi centura încă nu este gata. Ultima promisiune a actualului constructor este că se va putea circula pe această şosea anul viitor", arată Diana Speretoiu, reporter Observator.
Acum utilajele roiesc pe şantier. Şoseaua este gata doar 70%, iar oamenii din zonă şi-au pierdut răbdarea.
- Reporter Observator: Cum vi se pare că merg lucrările pe centură?
- Şofer: Foarte rău, foarte prost. Să ajute Dumnezeu să o facă!
- Biciclist: Învârteli, ce să facă altceva. S-au mâncat banii tot pe cârca noastră.
În 2014 s-a dat ordinul de începere a lucrărilor. Din cauza unui proiect greşit, n-au fost gata în doi ani. Muncitorii au luat utilajele şi au plecat. Aproape patru ani, nu s-a mişcat niciun pai pe şantier, iar pasarelele au intrat în conservare ca să nu se degradeze. Compania de Drumuri a reluat licitaţia. Altă firmă, alt proiect, alte amânări. Sorin Grindeanu e al treilea ministru al Transporturilor care a vizitat, în ultimii ani, şantierul centurii.
- 50 de metri dintr-o stradă din Cluj au fost asfaltaţi în timp record. Cine urma sa meargă cu maşina prin zonă
- Şantier fără sfârşit, chiar şi sub ameninţarea rezilierii contractelor. "E greu pentru ei. Aici au lucrat opt"
- Cum arată noua staţie de metrou din sudul Capitalei. Imagini exclusive din interior
"N-aş vrea să intrăm în acest carusel. Rolul nostru nu e să facem rezilieri de contracte, să rupem contracte în faţa presei şi să facem spectacol. Finanţarea există, bani avem", a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Şantier fără sfârşit. Explicaţiile constructorului
Pentru toate blocajele, constructorul dă vina pe scumpiri şi pe lipsa unor materiale. Din cei aproape 20 de kilometri de drum, până acum, s-au asfaltat 12. "Noi nu mai producem în România bitum. Se importă. Sunt anumite ţări care, datorită războiului de la graniţa noastră, nu mai vor să furnizeze bitum către ţările din comunitatea europeană", explică Sorin Georgescu, reprezentant constructor.
Investiţia pe noul proiect, cea mai mare din judeţul Gorj, este de peste 200 de milioane de lei. Centura a fost gândită să fie construită peste Drumul Național 66, care traversează Târgu Jiu, de la sud la nord, precum și pe DN 67D. Variantele de ocolire sunt prin estul și vestul orașului. Cea din est ar urma să preia mașinile care vin dinspre Filiași, Râmnicu-Vâlcea și Petroșani, iar varianta din vest ar asigura legăturile între Filiași, Drobeta Turnu-Severin și Băile Herculane.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰