Galerie foto Scandal în Germania. Autorităţile vor să crească abonamentul de transport public de la 9 la 49 de euro
Autoritățile germane vor să înlocuiască abonamentul de 9 euro pe lună pentru transportul public local, care a fost implementat ca un experiment şi s-a dovedit un succes pe parcursul verii, cu o versiune de 49 de euro. Măsura atrage critici din partea organizațiilor caritabile și a grupurilor de asistență socială, scrie The Guardian.
Conform acestor organizații, creşterea va avea un impact puternic asupra a milioane de germani, care suferă acum din cauza crizei costului vieții.
Abonamentul de 9 euro a fost introdus ca un experiment pe timpul verii, într-un efort de a încuraja oamenii să folosească transportul public și de a contribui la combaterea inflației.
Decizia cu privire la „Deutschland Ticket” (biletul german) a fost luată după o întâlnire între guvernul federal și reprezentanţii conducerii celor 16 landuri ale Germaniei.
Experţii în transport sunt de acord cu mărirea abonamentului
- Localităţile în care oamenii vor putea lua autobuzul şi în zonele limitrofe. Proiectul ar putea fi aplicat din 2023
- Şofer de autobuz din Italia, erou pentru o pasageră româncă. Incidentul banal care a adus-o la un pas de moarte
- Germania merge înainte cu planul uriaş de ajutor împotriva creşterii preţului la energie. Măsura, criticată la...
Experții în transport primit cu bucurie vestea, care a venit după luni de certuri privind un succesor al permisului de 9 euro, a cărui evoluție a fost urmărită de observatorii din domeniul transporturilor din întreaga lume și a dat naștere la o serie de studii analitice.
Cu toate acestea, reprezentanții organizațiilor de caritate și instituţiilor de asistență socială au calificat noul bilet drept un cadou pentru clasa de mijloc, în special pentru cei care fac naveta la serviciu, și au avertizat că prețul acestuia va fi inaccesibil pentru milioane de germani.
Activiştii împotriva schimbărilor climatice au spus că se tem că prețul nu va fi suficient de mic pentru a atrage oamenii să stea departe de mașini și au spus că starea proastă a serviciilor rurale va îngreuna trecerea persoanelor către transportul public.
Michaela Engelmeier, președintele unui grup de lobby, a spus că puţini oameni îşi vor permite costul abonamentului. „Ne menținem poziția conform căreia biletul de 49 euro nu va fi accesibil pentru toată lumea, motiv pentru care continuăm să insistăm pentru un bilet de 365 euro pe an.”
Oraşele pot decide individual dacă să introducă sau nu anumite categorii de prețuri. Berlinul a decis inițial să introducă un bilet propriu, în valoare de 29 euro.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰