Schimbările pregătite de Netflix după ce a pierdut abonați pentru prima dată în ultimii 10 ani. Ar putea introduce reclame în premieră
Pentru prima oară din 2011 încoace, Netflix a pierdut abonați, la nivelul unui trimestru. Compania a anunțat un minus de 200.000 abonați pentru primele trei luni din acest an. Scăderile au venit după ce serviciul de streaming a majorat prețurile pe piețe cheie, inclusiv SUA și Marea Britanie, în timp ce s-a retras din Rusia, relatează BBC. Netflix ar putea impune o taxă suplimentară pentru cei care dau parola contului membrilor din afara familiei și introduce reclame la un abonament cu un preț mai mic. Veștile au dus la scăderea acțiunilor Netflix cu până la 25%.
Netflix are un an slab. Serviciul de streaming a avertizat că urmează şi mai multe scăderi de abonaţi și a lăsat să se înțeleagă că va începe să reducă accesul la partajarea contului - password sharing - pe măsură ce depune eforturi pentru a atrage noi abonaţi. Peste 100 de milioane de abonaţi ar încalca regulile distribuind datele de logare membrilor din afara familiei.
”Când creșteam rapid, nu era o prioritate mare să lucrăm la password sharing. Dar acum lucrăm foarte mult să rezolvăm asta.” a transmis Reed Hastings, CEO-ul Netflix. ”Password sharing este o problemă pentru Netflix de mult timp. A mai încercat să limiteze partajarea parolelor în trecut și a avut o perioadă foarte grea” a comentat pentru BBC Lucas Shaw de la Bloomberg.
Netflix vrea să afişeze reclame la un abonament cu un preț mai mic
După mulţi ani în care a susţinut cu tărie că nu vrea reclamele, şeful Netflix pivotează la 180 de grade şi spune că este cât se poate de deschis la ideea unei variante cu reclame şi un preţ mai mic. Reed Hastings a declarat pentru prima oară că reclamele sunt o variantă pe care o ia în calcul şi o opţiune pentru cei care le tolerează, pentru a plăti un abonament lunar mai mic.
Cu alte cuvinte, Netflix va oferi la un moment dat un plan mai ieftin, dar care va include reclame. Nu vor fi probabil la fel de multe reclame ca la televizor, însă, va fi totuşi un abonament plătit, chiar dacă cu un preţ mai mic.
Netflix are nevoie de un an sau doi, spune Hastings, pentru a analiza şi a alege opţiunea cea mai bună în ceea ce priveşte planul cu reclame. Acesta recunoaşte că va fi un pas important pentru serviciul american. Nu poate fi o coincidenţă faptul că schimbarea de atitudine vine după ce Netflix a pierdut abonaţi pentru prima oară în mai mult de o decadă. Faţă de T4, Netflix a pierdut 200.000 de abonaţi la nivel global.
Mai mult, Netflix estimează că în al doilea trimestru ar putea pierde încă două milioane de abonaţi. Compania dă acum vina și pe password sharing, însă entuziasmul cu care a crescut preţurile în ultimii ani, plus concurenţa mai acerbă şi mai ieftină, au, cu siguranţă, un rol în scăderea Netflix.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰