Antena Meniu Search
x

Video Soluția pe care o cer românii care au început să primească facturi uriașe la energie. Furnizorii, sfătuiți să adopte modelul Electrica și Hidroelectrica

În timp ce tot facturile vin cu întârzieri tot mai mari, nimeni nu garantează clienţilor eşalonarea plăţii. Aşa că, în cazul în care consumatorii se trezesc cu sume uriaşe de plătit la energie, n-au decât să-şi negocieze singuri cu furnizorii şi să spere că li se va accepta plata în mai multe tranşe.

Mădălina Chiţac
de Mădălina Chiţac

la 18.10.2022, 20:53

Shutterstock Vezi și

A venit vremea scandenţei pentru mii de consumatori care nu şi-au primit facturile până acum. Dacă o vreme s-au bucurat că nu au nimic de plată, acum se gândesc cu groază la sumele uriaşe pe care le au de dat.

''Ce pot face? Vine pe 4 luni, zice: dom'le, atât aţi consumat x 4, asta este. Dacă vine o mie sau două, devine o problemă.

Eşalonarea ar fi o soluţie în cazul în care avem facturi mai mari?

Ar fi, dacă e o sumă mare. Ar fi ca o rată.''

Pe acelaşi subiect

Eşalonarea ar fi soluţia care le-ar da un respiro.

Adrian Vintilă, FEL România: Nu există o obligaţie. Acesta poate fi catalogat ca un beneficiu oferit de furnior clientului final.

Furnizorii, sfătuiți să adopte modelul Electrica și Hidroelectrica

Beneficiu pe care furnizorul îl dă doar dacă vrea.

Zoltan Nagy-Bege, vicepreşedinte ANRE: Nu putem decât să apelăm la bunul simţ al furnizorilor.

Virgil Popescu, ministrul Energiei: Le-aş transmite furnizorilor să ia modelul şi celor de la Electrica, şi celor de la Hidroelectrica, care au ieşit cu un comunicat şi au spus că românii care nu au primit facturi, pentru că nu este vina românilor că nu au primit facturile la timp, nu vor plăti penalităţi şi vor putea reeşalona la plată, dacă sumele sunt foarte mari.

Unii furnizori cer un avans din valoarea totală a facturilor şi depunerea unei cereri pentru a solicita eşalonarea. Doar că nu există reglementări care să oblige companiile din energie să ia în calcul o astfel de variantă.

Adrian Vintilă, FEL România: Există două termene pe care le putem implementa în legislaţie. scadenţă, obligatoriu, şi un termen de graţie. şi prelungim acel termen de graţie sau îi mai dăm omului un răgaz de 30 de zile, 40 de zile, care, până la urmă, tot o eşalonare înseamnă.

Între timp, întârzierile la facturi sunt din ce în ce mai mari.

Zoltan Nagy-Bege, vicepreşedinte ANRE: Sunt şi câţiva furnizori care au avut întârzieri, în anumite luni, de până la 50-55% din facturi. Avem situaţii în care numărul de facturi de la 1 aprilie încoace, emise, sunt undeva la 30%, sau puţin peste 30%, faţă de cât trebuia să emită.

Nici măcar Guvernul n-a primit factura la electricitate din luna aprilie.

Zoltan Nagy-Bege, vicepreşedinte ANRE: Am demarat acţiuni de control inopinat la principalii furnizori şi aceştia sunt Enel, Cez, Electrica Furnizare, E.ON şi Hidroelectrica. Şi verificăm respectarea termenelor de emitere a facturilor.

Amenzile pentru cei care nu emit la timp facturile pot ajunge până la 200 de mii de lei.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Aţi fi dispuşi să plătiţi mai mult pentru ciocolată şi cafea?

Observator » Stiri economice » Soluția pe care o cer românii care au început să primească facturi uriașe la energie. Furnizorii, sfătuiți să adopte modelul Electrica și Hidroelectrica