Antena Meniu Search
x

Video Un furnizor de energie le-a cerut românilor plata facturii în avans şi i-a ameninţat cu rezilierea dacă nu achită

Situaţie aberantă pe piaţa de energie. Un furnizor din Capitală a început să le ceară clienţilor banii în avans pentru facturile la energie electrică. Ba chiar au ameninţat cu rezilierea contractelor în cazul în care consumatorii nu sunt de acord cu decizia. Autorităţile spune că o astfel de măsură este un abuzivă şi ameninţă cu amenzi şi controale.

De Mădălina Chiţac la 15.03.2022, 21:30
Vezi și

În loc să-şi achite consumul real, consumatorii au fost obligaţi să dea banii în avans, pentru un serviciu de care n-au beneficiat.

Client: Nu mi se pare corect să plătești în avans ceva ce nu ai folosit.

Client: Nu mi se pare ceva normal. Să dau banii.

Client: E destul de greu și așa.dar să mai plătim și în avans.

Pe acelaşi subiect

Silvia Vlăsceanu, expert energie: Este absolut incredibil că a putut să apară o astfel de idee, de a solicita banii în avans. În nicio lege sau reglementare nu este permisă o astfel de abordare şi un astfel de comportament faţă de consumatori.

O astfel de cerere este ilegală şi abuzivă, spun chiar autorităţile

Zoltan Nagy-Bege, vicepreşedinte ANRE: Nu are dreptul să facă aşa ceva furnizorul. Plata în avans este posibilă dacă clientul este de acord şi contractul se semnează în asemenea condiţii. Dar nu poate fi impus de niciun furnizor.

Nici contractul nu poate fi desfăcut pur şi simplu.

Silvia Vlăsceanu, expert energie: Există nişte termene foarte clare în reglementări. Rezilierea nu se face de pe o zi pe altă, preluarea se face de către furnizorii de ultimă instaţă, într-un anumit interval, în care consumatorul casnic trebuie să fie înştiinţat şi să-şi caute un alt furnizor.

Justin Anghel, avocat: În cazul în care furnizorul notifică rezilierea contractului, consumatorul are posibilitatea de a se adresa instanţelor de drept comun şi de a solicită toate prejudiciile pe care furnizorul le-a produs, că urmare a unei neexecutări contractuale.

Observator a cerut un punct de vedere de la furnizor dar până acum nu am primit vreun răspuns. Clienţii care primesc astfel de notificări pot depune plângeri la ANPC şi ANRE. Autoritatea de Reglementare în Domeniul Energiei a anunţat deja verificări.

Zoltan Nagy-Bege, vicepreşedinte ANRE: Vom demara un control în acest caz şi probabil că vom dispune şi nişte măsuri, dacă constatăm că o reglementare sau legea a fost încălcată.

Sancţiunile ar putea ajunge până la 400 de mii de lei

După ce au susţinut din propriul buzunar compensarea şi plafonarea, multe companii se plâng acum că nu mai au bani să-şi susţină activitatea.

Justin Anghel, avocat: Din cauza faptului că mecanismul de compensare şi plafonare impus de stat nu a fost aplicat corespunzător furnizorii se află în imposibilitatea de a-şi onora anumite obligaţii. Şi încearcă să găsească tot felul de posibilităţi prin care să obţînă aceşti bani.

Şi statul a întârziat plata acestor sume. Până acum, Ministerul Muncii a făcut plăţi către 65 de companii, în valoare de 373 de milioane de lei.

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News!

Observator » Stiri economice » Un furnizor de energie le-a cerut românilor plata facturii în avans şi i-a ameninţat cu rezilierea dacă nu achită